BasBQ
Beef en Steak

Onmisbaar!

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Hallo BBQ friends!

Mijn BBQ uitrusting bestaat tot nu toe uit een grote gas BBQ met rooster, plaat en zijbrander, een smoker, een tangen en spiesenset, een oventhermometer, vleesthermometer en een vleesinjector.
Nu ben ik zo jarig en op mijn "verlanglijstje"  ;;)  staan al een ribrekje en een digitale vleesthermometer. Nu ben ik benieuwd wat jullie onmisbare "attribuut" is in jullie BBQ uitrusting? Dus met andere woorden wat zou je echt niet meer kunnen missen?

Groetjes Linda!  :-h
 
WSM, DigiQ? ;)
 
Waarom vraag je het nou aan ons, je weet het zelf dus ook al :D
 
Een overkapping in de tuin voor jezelf, de bbq en een vuurkorf. De overkapping heb ik zelf nog niet, maar ik mis het nu al!
 
Oeps! Was ik vergeten, kolenstarter is ook aanwezig... Soms heb je meer dan je denkt hihi. Overkapping is ook al gerealiseerd en daar kunnen we inderdaad ook niet meer zonder!
Vacuumapparaat ga ik onderzoeken...
 
Goede weegschaal, RvS maatlepels en grote ovenschalen.
 
Frits zei:
Koffiemolen voor het malen van kruiden

Ooooh jaaa! Is ook een goeie! En een vijzel!
 
uipko zei:
FelixH zei:
Goede weegschaal

Iemand tips voor precisie weegschaal voor het grammen werk?

Op internet zijn heel veel precisie weegschalen (0,01 gr) te vinden. Geen enkele site of fabrikant kan echt zeggen dat ze goed zijn. En zelf ook vele sites geraadpleegd en daar wordt je ook niet wijzer op. De weegschaal had ik nodig voor mijn espresso koffiebonen maler, om exact 7 gr. uit te halen (volgens de Italiaanse Barista's).
Ik weet wel, als je een koopt koop/bestel dan ook gelijk de ijkgewichten mee. Dit is nodig voor het kalibreren van jou weegschaal.
 
:) :) :) :) :) Wat ik echt onmisbaar vind is een goede aansteker of lucifers of een looflighter.
In ieder geval iets om een vuur mee aan te steken.
 
Wat voor mij de afgelopen niet mer weg te denken is uit mijn uitrusting zijn mijn gietijzeren bakpannen van Patton !

Ik heb deze ooit voor een heel leuk prijsje op de kop getikt en heb een rechthoekige (meest gebruikt) en een grotere vierkante.

Gewoon om als pan te gebruiken voor bijv. bierworsten


Of als druip- c.q. appelsapbak bij het maken van Pulled Pork


Of als extra hitteschild bij het indirect bbq-en


En ook bij het maken van ribbels ! Op deze manier pak ik gewoon de hele pan in de alufolie bij 3-2-1- ribben

 
Terug
Bovenaan Onderaan