BasBQ
Beef en Steak

Onderhoud barbecue & rooster

Een nachtje in een afgesloten zak met kokend water en Dasty (koop je bij wibra) en je rooster is weer als nieuw! B-)
 
Over het algemeen brand ik het mooi schoon en dan even afspoelen.

Als het echt ranzig is, dan heb ik van de Intratuin een mooie zwarte bak; speciaal om je rooster in te laten weken. Beetje afwasmiddel erbij en de volgende dag veeg je hem zo schoon.
 
Na het q-en even schoonborstelen als roosters nog warm zijn.
Daarna in het gras en de volgende ochtend veeg je de roosters gewoon schoon.
Schoon is schoon, hij hoeft niet in showroomstaat te blijven voor mij
 
Perfect topic! +1 voor diegene die het startte. Die weber die ik nu heb staan (die dit weekend zijn maiden voyage gaat maken, alleen nog even beslissen wat), wil het rooster toch wel weer mooi schoon hebben weer.  En ja, ik weet het, ben nu eenmaal raar! Ben gewoon groot voorstander van goed onderhouden materiaal ;-).

maar fijn de adviezen te lezen. En denk dat de vuilniszak oplossing wel een goede is.
Denk ook dat met zo'n staalborstel je rooster afborstelen na afloop niet ten goede komt van het rooster?

(en trouwens heeeeel erg fijn iedere keer te lezen dat weber zo prat gaat op de garantie en hun producten!)
 
De ovenplaten reinigen wij altijd door ze in een vuilniszak te doen met een scheut ammonia erbij. Dat werkt echt bijzonder goed.

Poosje terug ook gedaan met t rooster van de weber en na 24 uur met heet water er overheen en een doekje en alles is weer mooi schoon.

En omdat t ammonia is klinkt dat wat minder fijn maar al die kant en klaar spuitflessen van oa weber zit ook van alles in wat minder fijn klinkt.

Maar goed, zo heeft iedereen zn eigen manier. Dat wat voor jou werkt, dat werkt tenslotte.  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan