BasBQ
Beef en Steak

Omdat de zon er weer is 3-2-1 RIBS & MOINK BALLS

 
 
 
 

MrMannetje

Pitmaster
Berichten
520
Omdat het lekkere weer vandaag gewoon eist dat de BBQ aangaat is het tijd voor 3-2-1 RIBS..
Dit is voor mij de eerste keer op de 3-2-1 methode dus weer spannend ;D

Gister alvast bij mijn lokale slager heerlijke volle ribs gehaald om ze vanmorgen in de rub te zetten.
De gebruikte rub is Rib Rub van Beef en Steak die in hun proefpakket zat, ben benieuwd!

Sowieso leuk was dat mijn slager helemaal enthousiast werd toen ik over mijn BBQ hobby vertelde en gelijk de mooiste stukken vlees te voorschijn toverde.
Hij wist precies wat ik allemaal bedoelde en gaf aan alles te kunnen leveren  ;D

Als straks de 3 voorbij is ga ik de MOINK balls erbij leggen op de 2de verdieping.

IMG_2426.jpg


IMG_2427.jpg

 
lekker hoor.
spannend weer denk ik de eerste keer op deze manier, ik heb wel vertrouwen in je kunsten
 
Krijg meteen trek, maar heb gelukkig nog wat ribs over van gisteren :)
 
Ok, vraag!

Temperatuur was eerste 2 uur stabiel, 107 graden..
Nu stijgt ie naar 125..  :(

Alle luchtschuiven van de WSM onder zitten al dicht..
Kan dit komen omdat de WSM in de zon staat?

What to do?
 
Als je Q in de zon komt te staan, heeft dit wel degelijk effect op de dome temp.
Tijdens mijn PP steeg de dome temp telkens wanneer de zon weer door de bewolking heen kwam. (opgelost met wat MacGyver techniek (trapleer, tyraps, en een paraplu))

(als je een witte WSM hebt zou dit wat kunnen schelen, maar die moet nog geboren worden denk ik  :D)

Mac
 
En als er een witte WSM zou zijn is deze wit houden ook nog ene kunst!  ;)

Heb de "poedel + paperclip + ducktape = vliegtuig" MacGuyver truc gedaan en dat werkt!

Tnx!
 
De ribs net ingepakt, naar beneden verhuist en de MOINK balls erop gedaan.

IMG_2428.jpg


 
Lekker hoor.  ;D
 
En een "speciaaltje" middenonder?
 
MOINK Sate's lekker  :p ;D
 
Hierbij het resultaat!  ;D

Het was ene geslaagde sessie!

IMG_2434.jpg


IMG_2435.jpg


IMG_2436.jpg
 
dat ziet er echt heerlijk uit
 
Kijk, dat is een geslaagde sessie dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan