BasBQ
Beef en Steak

Olievat schoonmaken

M

Mark053

Gast
Vandaag mijn olievat binnen gekregen en nu heb ik geen idee of ik hem moet schoonmaken, hij is blank van binnen dus geen coating, wel staat er zn leuke oranje label 'flamable' op. en er zitten er lijmresten op de deksel(rand). Dus hoe kan ik het vat het beste schoonmaken?


Thanks!
 
ik denk gewoon uitbranden het vat
 
Als er lijfrenten aan de rand zitten, heeft er waarschijnlijk een zak ingezeten en zal het vat zelf niet vervuild zijn. Ik zou, zoals Danny zegt, even lekker met een dakbrander gaan spelen...
 
Lijfrenten, zoals Ceriel zegt, kunnen maar beter opgebrand worden  :D
 
Nou ik heb voor de zekerheid de eigenaar(verkoper) maar een mail gestuurd, en die vertelde mij dat ik hem niet moest uitbranden, want er een dichte zak in heeft gezeten, maar dat ik hem nadat hij klaar was wel even moest verhitten. Dus ik neem morgen de binnenkant maar af met een sopje.


Iedereen bedankt!
 
ik zou hem toch maar even uitbranden, je weet nooit wat er voor corrosie bescherming in zit, het is niet zo dat als je niets ziet het er ook niet is en je wil echt geen chemische zooi in je vat als je er ook je eten in bereidt
 
Nou als het zo'n mooi zwart vat met rood logo is zou ik hem lekker uit soppen en dan de eerste keer even goed in vetten.
en daarna een eerste run met veel rookhout en zonder vlees.
 
Ik heb er vrijdag ??n uitgebrand, maar daar zat ook nog een restje olie in. Op zich eenvoudig: 2 parafine-haardblokken van bouw- of supermarkt, als die branden wat haardhout erop stapelen. In de loop van de avond af en toe een blok erbij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan