BasBQ
Beef en Steak

Oliebollen van de Q

 

Bar-B-Que-Business

Kooltjesharker
Berichten
138
Het uiteinde komt er weer aan en moeten dis ook de oliebollen op tafel.
Andere jaren maakte ik deze altijd met een frietpan, maar aangezien die laatst gesneuveld is vroeg me af of het ook met de Q kan.

Is dit ?berhaupt wel verantwoord vanwegen olie en hete kolen ? Zo ja heeft hier iemand ervaring mee.

Ga er vanuit ,als het mogelijk is, dat je een DUTCH oven nodig zult hebben en dat de temperatuur zo constant mogelijk zal moeten zijn.

Hoor het graag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
in theorie kan het natuurlijk, al ben ik zelf niet zo'n liefhebber van een pan met olie op de bbq, er hoeft maar even iets mis te gaan en dan ......
 
ja dat was dus ook het eerste wat in me op kwam. dus vandaar de vraag of er misschien iemand ervaring mee had. Blijft een enge gedachte als hij omvalt.
 
Ik zag dat ze een mix hebben voor oliebollen uit de oven. Ik zou die gebruiken in je barbecue dan hoef je niet met hete olie te rommelen. En daar kun je dan weer het blik van je cupcake chicken voor gebruiken ;)
 
Ja die heb ik ook voorbij zien komen , maar lijkt me dat toch vreemd. Ik denk dat ik toch voor een klassieke oliebol uit de olie en ergens een frietpan op de kop ga tikken ;-) . suggesties zijn altijd welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan