BasBQ
Beef en Steak

Oklahoma Offset smoker plus 200gr

ArnoldB

Tondelzoeker
Berichten
22
Hallo, ik zou graag pizza’s en broodjes willen bakken in m’n smoker. Heb hierbij temperaturen nodig van 200gr plus. Heeft iemand hier tips voor? Soort brandstof hout/kolen etc? Ben tot op heden nog niet boven de 150gr uitgekomen.. Hoor het graag! Groetjes Arnold.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi Arnold, ik heb ook nog even naar je smoker gekeken bij jouw intro-berichtje. Ik denk dat het lastig zal worden om die temperatuur op je rooster in de rookkamer te bereiken. Ik zie wel dat je behoorlijk ruime firebox hebt en wellicht heb je daar ruimte voor een extra rooster, mogelijk in combinatie met een pizzasteen? Volgens mij is een Oklahoma juist bedoelt om een gelijkmatige (lagere) hitte te creëren in die rookkamer en zal het daarom daar niet lukken.
 
Goed firemanagement in de firebox. Starter of 2 aan kolen erin gooien met de lucht vol open zou goed moeten zijn om flinke hitte te krijgen.
 
Oké, we gaan het proberen! Thanks beide!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
met niet te grote droge houtblokken, klep dicht en deurtje vol open moet dit op een zware smoker prima te doen zijn

ik ben benieuwd
 
wel pizzasteen gebruiken

IMG_5536.jpg


4BAB3D19-3A15-41A6-8DF8-A39BF03495B7.JPG
 
De beste Pizza's bak je op een temp van 300 graden of zelfs iets hoger, dat ga je in een offset never bereiken, in de firebox met een rooster en een hele dikke pizzasteen, ja, maar niet in de rookkamer. Daar is deze BBQ niet voor ontworpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan