BasBQ
Beef en Steak

Oerhammetjes

 
 
 

Erwin.schimmel

Kooltjesharker
Berichten
188
Ge?nspireerd door de foto's van Noskos, vandaag ook begonnen aan de oerhammetjes/ pig wings.

Eerst de hammetjes iets bij gesneden en het bovenste vlies verwijderd. Vervolgens in een mix van Franky's en Blues Hog gerubt en een nachtje de koelkast in.

Om 12:00 uur de Q aangestoken naar 110 graden. De hammetjes 3 uur erop om daarna nog een uurtje in te pakken in folie. Als laatste uit de folie gehaald en afgelakt met The rose garden, roses are red.

Het resultaat: zelfs mijn zoon van 4 at bijna zijn vingers erbij op. Verder de conclusie dat ik ze iets langer in folie mogen om ze nog iets malser te krijgen en misschien wel belangrijker... Eentje is zo op en echt te weinig (note to meself)
cd10c0af4eee03af62127df22d069fc4.jpg
84c36eff07bb241dd71266c596298a77.jpg
9fb8f13c427a670551a22521edae1dad.jpg
5bc5c981f10c67a8de33829e54bf5366.jpg


Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Lekkerrrr  :)
 
Ziet er lekker uit,  ook maar op de to do list zetten.
 
Lekker hoor!
 
noskos zei:
De smaak was zeker top! Weet jij waarom bij mij het bot niet 'terug getrokken' is zoals bij jou? Heb exact dezelfde methode gebruikt

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Bij Beef en Steak hebben ze verschillende gewichten. Misschien had jij zwaardere exemplaren?
 
Nice, ziet er erg lekker uit.
Wij hadden 2 weken geleden deze op de Q.
bij gebrek aan voorgeprepareerde Pigwings een varkensbovenpoot (Hips, Schweinehaxe) genomen en daar het dikke bot (tibia) uit gesneden en het zwoerd ook verwijderd.
En zo zelf pigwings gecreeerd. zie plaatje
Deze zijn makkelijker te verkrijgen in NL dan de voorgeprepareerde Pigwings.

sticky-lips-bbq.jpg
 
Ewald zei:
Nice, ziet er erg lekker uit.
Wij hadden 2 weken geleden deze op de Q.
bij gebrek aan voorgeprepareerde Pigwings een varkensbovenpoot (Hips, Schweinehaxe) genomen en daar het dikke bot (tibia) uit gesneden en het zwoerd ook verwijderd.
En zo zelf pigwings gecreeerd. zie plaatje
Deze zijn makkelijker te verkrijgen in NL dan de voorgeprepareerde Pigwings.

sticky-lips-bbq.jpg
Gaaf en slim om zo creatief te zijn. Zal vast ook gesmaakt hebben.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Handige foto trouwens, die ga ik eens doorsturen naar mijn slager, kwestie van voorbereid te zijn als ik dit ook eens wil maken.
 
Brecht zei:
Handige foto trouwens, die ga ik eens doorsturen naar mijn slager, kwestie van voorbereid te zijn als ik dit ook eens wil maken.

mijn ervaring is dat je gewoon aan je slager kan vragen of hij (rauwe) oerhammetjes heeft, zo niet kan hij dit zeker voor je bestellen of zoals eerder gezegd online ;)
 
BensBQ zei:
ze zien er trouwens erg lekker uit Erwin, verder kan je ze (waar ze moeten terug trekken) even rondom insnijden, dan komt het bot zeer zeker tevoorschijn  :)
Slim idee, zelf niet aan gedacht. Heb er gelukkig nog twee, dus we gaan snel weer testen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Insnijden hoeft niet, bij mij komt het botje altijd los na de periode in de folie.
 
BensBQ zei:
Brecht zei:
Handige foto trouwens, die ga ik eens doorsturen naar mijn slager, kwestie van voorbereid te zijn als ik dit ook eens wil maken.

mijn ervaring is dat je gewoon aan je slager kan vragen of hij (rauwe) oerhammetjes heeft, zo niet kan hij dit zeker voor je bestellen of zoals eerder gezegd online ;)

Ik heb een slager alias varkenskweker waar ik mijn varkensvlees haal en die zoekt ook soms wel nieuwe cut's om zijn varkensvlees aan de man te brengen. Dus voor hem is het ook leerzaam om zo'n dingen te zien. Verder is er ook niks mis met wat marketing, oerhammetjes of pig wings, de naam doet veel voor een stuk vlees.
 
BensBQ zei:
noskos zei:
Insnijden hoeft niet, bij mij komt het botje altijd los na de periode in de folie.

dan kan heel goed Dennis, het heeft te maken met persoon die de ham uitbeent (op welke manier dit gebeurd)
Snijden jullie het vlies aan de bovenkant trouwens ook weg?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Ik haal alle "silverskin" weg, dus ook alle dunne vliesjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan