BasBQ
Beef en Steak

Oerhammetje

 
 

Mark b

Stoker
Berichten
376
Vorige week bij beef en steak ook oerhammetjes mee besteld.
Had hier al heel lang zin in en man t stelde niet teleur!
Vanmorgen eerst van z’n vliesje ontdaan en een klein beetje vet weg gesneden.
Ik vind de noskos kruiden wat zwaar kwa smaak dus zelf wat gemengd.
Als plakmiddel grove mosterd uit Groningen genomen,klein eerbetoon aan m’n schoonvader die ook uit Groningen vandaan kwam
Ui en knoflook poeder en gerookte paprika poeder samen met wat zout en peper en tot slot wat tijm,daarna strak ingerold in folie en twee uurtjes in de koelkast.

IMG_5726.jpeg
IMG_5728.jpeg
IMG_5729.jpeg

Toen werd t tijd om de bbq op te starten.
Omdat t kleine stukjes vlees zijn de baby aangestoken en zo ook mooi voor de 2e x lekker rustig opstoken.
Heb het ongeveer hetzelfde gedaan als de 3-2-1 methode voor Spareribs
Vlees trok mooi terug over het bot waardoor het superieur op alle foto,s leek die je voorbij ziet komen.
Op het laatst nog afgelakt met sweet baby ray bbq saus,1 x maar want wilde niet dat de saus zwaar de overhand zou krijgen.
Naderhand even klein beetje laten rusten en toen aanvallen en ik heb een nieuwe favoriet want wat was t lekker,ook een beetje die kauwerige stukjes wat ik heerlijk vind!
IMG_5740.jpeg
IMG_5742.jpeg

Gelukkig heb ik er nog twee in de vriezer dus dit komt absoluut vaker op het menu 👍
 
Die zijn goed gelukt!

Lekker hoor.
 
Welke temperaturen heb je aangehouden? Bij 74 inpakken ofzo? Bij achterin de 80 eraf?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Klopt bij 74 ben ik ze gaan inpakken voor twee uurtjes,en daarna een kwartiertje op directe hitte.
Na de 74 graden heb ik niet meer naar de temp gekeken
 
Terug
Bovenaan Onderaan