BasBQ
Beef en Steak

NR gezwommen en dan wil je maar 1 ding: Picanha

Grappig, omdat ik vorig weekend dus ook in Dordrecht was me vandaag wat aan het ori?nteren wat ik dit weekend kan bbq-en..... Goed idee en mooie resultaten van je zoon!
 
Jeroen1975 zei:
Grappig, omdat ik vorig weekend dus ook in Dordrecht was me vandaag wat aan het ori?nteren wat ik dit weekend kan bbq-en..... Goed idee en mooie resultaten van je zoon!

Dat heb ik nou elke dag als ik in Dordrecht ben.  =))
 
Mooie prestatie. En van je zoon ook! Heb je deze eerst direct gegrild en daarna indirect laten garen? Welke kerntempartuur heeft de picanha nodig? Wil m zelf binnenkort maken namelijk.
 
Rob Reinerink zei:
Mooie prestatie. En van je zoon ook! Heb je deze eerst direct gegrild en daarna indirect laten garen? Welke kerntempartuur heeft de picanha nodig? Wil m zelf binnenkort maken namelijk.

Wat ik zelf doe is altijd indirect naar 42-43 graden (BBQ temp op 110 gr) Vlees even inpakken in alu-folie en vervolgens de BBQ opstoken naar 180 gr.
Vervolgens dan op direct de picanha aanzetten. Doordat het vet gaat smelten krijg je vlammen, blijf dus bij je vlees om het iedere keer opzij te halen. (anders verbrandt het). Die vlammen zijn weer spectaculair voor je toeschouwers.  :D  :D
Het vlees vervolgens er af halen op kerntemp. 46-47 graden en dan in de folie ongeveer 20-30 minuten laten rusten voor de vleessappen.
Veel suc6 met bereiden.
 
RvH6511 zei:
Rob Reinerink zei:
Mooie prestatie. En van je zoon ook! Heb je deze eerst direct gegrild en daarna indirect laten garen? Welke kerntempartuur heeft de picanha nodig? Wil m zelf binnenkort maken namelijk.

Wat ik zelf doe is altijd indirect naar 42-43 graden (BBQ temp op 110 gr) Vlees even inpakken in alu-folie en vervolgens de BBQ opstoken naar 180 gr.
Vervolgens dan op direct de piranha aanzetten. Doordat het vet gaat smelten krijg je vlammen, blijf dus bij je vlees om het iedere keer opzij te halen. (anders verbrandt het). Die vlammen zijn weer spectaculair voor je toeschouwers.  :D  :D
Het vlees vervolgens er af halen op kerntamp. 46-47 graden en dan in de folie ongeveer 20-30 minuten laten rusten voor de vleessappen.
Veel suc6 met bereiden.
+1 (indirect met wat rookhout, heerlijk)
 
Een geweldige reden om Picanha te eten!

Ik verzin altijd wel een reden om Picanha te eten 😆
 
Terug
Bovenaan Onderaan