BasBQ
Beef en Steak

Noskos Sparerib kruiden hoeveelheid

 
 

Gasburner

Kooltjesharker
Berichten
149
Hallo allemaal,

Komende zaterdag wil ik 5 kilo (extra bevleesde) spareribs maken. Hiervoor wil ik Noskos Sparerib kruiden gebruiken. Ik heb een zakje, maar vraag me af of dit genoeg is voor deze hoeveelheid spareribs of dat ik er meer kruiden bij moet gaan halen?
 
Hallo allemaal,

Komende zaterdag wil ik 5 kilo (extra bevleesde) spareribs maken. Hiervoor wil ik Noskos Sparerib kruiden gebruiken. Ik heb een zakje, maar vraag me af of dit genoeg is voor deze hoeveelheid spareribs of dat ik er meer kruiden bij moet gaan halen?
Yep, dat is voldoende. Ik heb ze ooit op 5,5kg gedaan en had nog wel over.
Maar wel niet vanuit het zakje erop doen, maar uit een strooibus, anders kun je niet zo mooi gelijkmatig verdelen en kom je mss toch nog te kort.

En moest je te kort hebben, ik ga er vanuit dat je nog wel een andere rub hebt staan.
 
Top, dank je wel! Ja, strooibus gebruik ik altijd.
Krijg eters op bezoek en wil geen andere rub gebruiken zodat ze allemaal hetzelfde zijn.
 
Top, dank je wel! Ja, strooibus gebruik ik altijd.
Krijg eters op bezoek en wil geen andere rub gebruiken zodat ze allemaal hetzelfde zijn.
Gaat goed komen.

Zelf maak ik dan een 3-tal combo's en snij elke spare rib in 3 of 4 stukken zodat iedereen van elke smaken wat kan proeven.

Succes ermee.
 
Dat is ook wel een goed idee, meerdere smaken, een wat pittiger, ander wat zoeter etc.
 
Mocht je 1 rub gebruiken, zou ik ze eerst alle 5 eerst minimaal ribben en dan meer toevoegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan