BasBQ
Beef en Steak

Noskos pp

 
 

yvosurf

Kooltjesharker
Berichten
146
Morgen voor de 2e keer pp maken. Vandaag de injecties gedaan a la noskos wedstrijd recept en een eigen gemaakt rubje.

Morgen vroeg op (rond 830) ;-) en op de kamado aan de slag.

Wanneer doen jullie er altijd wat rookhout bij? Heb whiskey en kersen. Wat smaakt hier goed bij?
En doen jullie het rookhout nat op de kolen? Of een bakje? Heb de ervaring dat aluminum bakje op de kolen toch wel kans smelten in de kamado en lijkt me geen gezonde rooklucht. ...

Thanks voor de reacties!

b8fc3830c5bb79c91e1db11318233bbe.jpg


99de9a15bc97e5fedae69981fcaa1d46.jpg
 
Pulled pork altijd lekker.
Kersen is wel lekker hoor. Met whisky geen ervaring.
(behalve in vloeibare vorm dan  :p)

Als rook hout gewoon een paar droge chunks erbij gooien in het begin.
Na een tijdje wordt er bijna geen rook smaak meer opgenomen heb ik eens gelezen.
Succes!
 
Hier ligt de PP ervan 06.30 op.

Hoe gaat het bij jou?
 
Gaat perfect!  Precies na 5 uur de 74 graden bereikt. Toeval bestaat niet toch? Net ingesmeerd en over 2 uurtjes pak ik hem in. Heerlijke dampen verspreiden zich hier in de buurt ;-)

En daar? Naar wens?
 
Gaat goed dus!
Wordt vast een lekkere pp. hier ribbels, steady op 108 dome. Nog 3 uur te gaan tot dinnertime
 
Idd klaar. Was ietsje minder mals dit keer. Gelukkig maakt de eindsaus van noskos veel goed. Familie vond het heerlijk en hebben ruim 1,5 kilo mee naar huis genomen. Ben er zelf een beetje klaar mee. Veel werk, wel even lekker, maar je hebt er toch snel genoeg van. Helaas geen foto's van het eindresultaat...
 
yvosurf zei:
Idd klaar. Was ietsje minder mals dit keer. Gelukkig maakt de eindsaus van noskos veel goed. Familie vond het heerlijk en hebben ruim 1,5 kilo mee naar huis genomen. Ben er zelf een beetje klaar mee. Veel werk, wel even lekker, maar je hebt er toch snel genoeg van. Helaas geen foto's van het eindresultaat...

Het is even wat werk idd maar of ik er genoeg van krijg  :D Nah dacht het niet.
 
Yvo, wellicht toch overwegen om een Heatermeter of andere pitcontroller aan te schaffen cq. te maken? Maakt het doen van lange(re) runs echt een heel stuk dragelijker om het zo maar te zeggen... Gewoon op je smartphone of tablet je ei/uds/wsm in de gaten houden tijdens de boodschappen of sporten van de kinderen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan