BasBQ
Beef en Steak

Nogmaals hallo!

baske

Tondelzoeker
Berichten
10
Hoi mede-BBQers! Om onbekende reden moet ik mij nogmaals voorstellen (maar misschien ben ik gewoon te lang niet actief geweest hier?):

Ik ben Bas en al meer dan 10 jaar bezig met het "echte" BBQ-en (daarvoor enkel de bekende Nederlandse grill sessies ;-)). Tofste aan de barbecue is en blijft het fikkie stoken, dus bij mij geen gadgets voor automatische temperatuur regeling, pellet smokers etc. Begonnen met een weber kogel, daarna een WSM, een WGA en nu een E6. Hoewel ik heel praktisch kijk naar een barbecue (sommige features zijn essentieel, andere volstrekt nutteloos) lijk ik toch telkens bij Weber uit te komen.. Niet opzettelijk, maar gewoon na plussen-en-minnen..

Anyway, ik vind de traditionele Amerikaanse low-n-slow nog steeds heel leuk en lekker (daar begon het avontuur voor mij mee). Verder hebben de laatste jaren vooral recepten met een bepaald "authentiek" karakter een streepje voor. Denk aan paella en traditionele pan boven houtvuur (écht anders dan van een gaspit!) en we komen natuurlijk net weer het het Spaanse calçot seizoen. Met kerst een kalkoentje en doordeweeks een kippie van het spit.

Zoals in mijn eerdere voorstel post al gemeld: ik heb met twee vrienden 2x meegedaan aan de KCBS wedstrijd bij de Vaartse Hoeve in Dongenvaart, met team Black Tie BBQ. Steady in het "rechter rijtje", maar altijd dikke fun! Laatste jaren komen we alleen nog proeven.

Voor een foto verwijs ik naar de eerdere post. Wel een paar jaar ouder, dus die foto is een beetje optimistisch haha!

Dat was het wel! Ik hoop dat ik spoedig mijn vraag kan gaan stellen waarvoor ik eigenlijk achter mijn PC kroop.

Cheers!
Bas
 
Welkom Bas!

Nou, barst maar los met je vragen.
 
Welkom terug Bas ;-), Ik ben nu wel benieuwd naar die vraag
 
Welkom Bas! Veel plezier hier! (y) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan