BasBQ
Beef en Steak

Nog niet eerder gedaan.

Wow, om 5 voor 8 's ochtends loop het water me al door de mond!
Het ziet er fantastisch uit! Als ik het goed zie, is het nog te stevig om het uit elkaar te trekken? Of is dit stuk vlees ook niet geschikt daarvoor? (beginnersvraag, sorry!)
 
Dat ziet er goed uit.dat zal wel gesmaakt hebben.
 
Zooo jammer dat wij geen c1000 in de buurt hebben  :'(, maar dit is er weer eentje voor op de lijst.
 
Frits zei:
Bert, dit is dus in de reclame voor 5,98 de kilo....

Op deze manier vind ik Spam niet erg ;).

Ziet er fantastisch uit, wat doe je er nu verder mee?
Het gaat vanavond bij de hutspot. Niet er doorheen maar erbij.
Let wel iedere C1000 is zelfstandig. Wij werken met iers vlees maar veel ander gewoon met hollandse koe. Daar zit wel een groot kwaliteitsverschil tussen. Dus even informeren.
 
Zaagmans zei:
Wow, om 5 voor 8 's ochtends loop het water me al door de mond!
Het ziet er fantastisch uit! Als ik het goed zie, is het nog te stevig om het uit elkaar te trekken? Of is dit stuk vlees ook niet geschikt daarvoor? (beginnersvraag, sorry!)
Het is iets steviger als pp maar je zou het wel kunnen trekken.
 
Misschien als je het nog iets verder door gaart? De Brisket deden ze in Twiske ook door tot bijna 93°C om het dan bij rusten uit te laten komen op zo'n 96°C.
 
En een tijdje inpakken in folie met wat vocht (bier,appelsap,bouillion,wijn, etc) zal het ook beter 'pullbaar' maken denk ik zo.
 
Als je doorgaart zal hij zeker pulbaar worden.
Maar dan kan ik geen plakken meer snijden, en dat was nog wel de bedoeling.
Zoals het nu is kan ik het koud goed snijden, warm is al heel wat moeilijker. Het vlees van een brisket is veel stugger dan de nek, en zal ook veel langer snijdbaar zijn.
 
ziet er echt ontzettend lekker uit Bert, is een mooi project geweest
 
Pulled in plakken allebei lekker hoor :D
 
Dat ziet er erg apetijtelijk uit Bert, maar bespeur ik nou een beetje ontevredeheid in je verslag of interpreteer ik je verhaal dan niet goed? Vond je het mond gevoel te papperig?
 
Ik ben nieuwsgierig geworden Bert en heb ook zo'n brok in huis gehaald..
 
Abraham zei:
Ik ben nieuwsgierig geworden Bert en heb ook zo'n brok in huis gehaald..
Okay, succes. Maar houd er rekening mee dat het wel effe duurt.
 
theun2969 zei:
Dat ziet er erg apetijtelijk uit Bert, maar bespeur ik nou een beetje ontevredeheid in je verslag of interpreteer ik je verhaal dan niet goed? Vond je het mond gevoel te papperig?
Nee ik vond het wel lekker en zeker niet papperig. Het lijkt best wel op stoofvlees wat structuur en smaak betreft. Alleen dan met een soort bark net als bij pp.
 
Het lijkt best wel op stoofvlees wat structuur en smaak betreft. Alleen dan met een soort bark net als bij pp.

Zucht, the best of both worlds..... :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan