BasBQ
Beef en Steak

Nog niet eerder gedaan.

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Ik ben zelf ook wel een liefhebber van een lekkere brok stoofvlees. En dan natuurlijk de runderrib. Dat valt zo heerlijk uit elkaar.
Morgen wil ik dit vlees eens op de bbq garen. Eens kijken hoe dat bevalt en hoe het resultaat is.
Dus vandaag een lekker stuk rib van 2 kilo meegenomen.
Dit van allekanten ingeprikt met schijfjes knoflook. Daarna gekruid met 4 seizoenen peper zout en wat thijm. Dit eerst lekker ingewreven en daarna een laagje pittige mosterd er overheen. Dit moet nu een nachtje staan en dan morgen op de bbq.
Ik ben van plan om het rond de 110 graden te laten garen tot 90 graden kern.
P1060589.jpg

Het ribstuk
P1060593.jpg

Met de knoflook
P1060594.jpg

Lekker in de kruiden

En hij ligt op de bbq!!!
Mooi spul die black ranch houtskool
P1060596.jpg

En dit is waarom ik zo verliefd ben op mijn Primo Junior
Deze openingen is al wat hij nodig heeft om constant op 110 graden te blijven.
Er is dus nagenoeg geen luchtverplaatsing in de bbq dus uitdrogen van je vlees is niet mogelijk.
P1060597.jpg

P1060598.jpg
 
Je maakt me nieuwschierig,ik hou je in de gaten.
 
Ik denk dat dit vreselijk lekker wordt!
 
dit gaat idd echt lekker worden
 
Mooi stuk vlees Bert. Is dit nu een onderrib? Want die kan je toch ook als brisket bereiden?
 
Ben heel benieuwd wat dit gaat worden.
Ga je morgen volgen.
 
RoyzRoyz zei:
Mooi stuk vlees Bert. Is dit nu een onderrib? Want die kan je toch ook als brisket bereiden?

Klopt, dit is een ierse onderrib
 
Mooi stukje vlees hoor! Ga ik in de gaten houden, is als ik het goed heb wat ze in de VS chuck roll noemen, zwerven best wel wat recepten rond voor dat stuk.
 
Even snel gegluurd.
Dome 113 graden kern 66 graden
Geen idee hoe het gaat smaken, maar wel hoe het ruikt. De geur is geweldig.
P1060600.jpg
 
Ik denk dat het fantastisch wordt!
 
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet lekker gaat worden.
 
Om 21.00 was de kern 88 graden en heb ik het vlees in folie gelegd. Zojuist uitgepakt en even geproefd. Moet zeggen het smaakt prima :).
Al het bind weefsel is meer gel geworden wat het geheel sappiger maakt. Het vet is door het vlees getrokken.
Wel ongeveer 40% gewichtsverlies. Maar dat heb je met stoofvlees ook al valt het dan niet zo op.
Ondanks de vele knoflook overheerst het toch niet. Al met al vind ik het wel geslaagd.
P1060601.jpg

P1060604.jpg

P1060606.jpg

 
Ziet er heerlijk uit! De knoflook wordt mild na zo lang in de smoker.

Kan ik dit stuk zo bij de C1000 slager bestellen? Of moet ik dat ergens anders bestellen?
 
Kun je zo bestellen. En het is vanaf vandaag in de reklame 5.98 per kilo
 
Bert, dit is dus in de reclame voor 5,98 de kilo....

Op deze manier vind ik Spam niet erg ;).

Ziet er fantastisch uit, wat doe je er nu verder mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan