BasBQ
Beef en Steak

Nog een PP-dilemma..

 

D_SDennis

Sprokkelaar
Berichten
37
Beste iedereen,

Ik heb een vraag die misschien simpel lijkt maar hopelijk ook simpel is...

Ik maak vaker PP, stukken van 3 kg, gaar in circa tien tot elf uur. Nu ga ik morgen voor een feestje zaterdag twee stukken van 3 kg maken. Als ik de stukken zo neerleg in mijn gasser dat ze elkaar niet raken, blijft de tijd dan precies hetzelfde? Of zou ik langer moeten rekenen voor beide stukken op temperatuur en gaar zijn? Ik, maar  moet het namelijk zo zien te timen dat ik, zodra het spul gaar is en ik de PP voor het laatst inpak om te rusten, dan in de auto stap, een uur moet rijden, en het dan live op het feestje ga pullen en klaar maken.

Best wel tricky, maar met een stuk van 3 kg alleen komt het steeds op ongeveer dezelfde tijd uit. Maar ik heb geen ervaring met twee stukken tegelijk..Wie helpt mij?

Alvast dank!
 
Het vlees ziet alleen de temperatuur en vochtigheid om hem heen. Hij weet niet of hij een buurman heeft die hetzelfde ziet. Vergelijk met eieren koken. Een ei 4 minuten, tien eieren tegelijk?
 
Het duurt mss een paar minuten langer voor de roker op temperatuur is gezien er meerdere "koude brokken" in de rookruimte liggen, maar daarna is er inderdaad geen verschil meer tussen 1 of 3 stukken op de rooster.

Ik zou trouwens zowiezo een uurtje vroeger beginnen om alles zonder stress klaar te krijgen.  De gare en in zilverfolie ingepakte stukken vlees kan je in een deken rollen en in een koelbox warm houden.  1 of 2 uur in een afgesloten koelbox maakt weinig verschil.  Veel plezier met de "live" pull show en het feestje.  B-)
 
Dank je wel! Ik zal de wekker zetten op 05.00 zodat 05.30 uur alles er op kan. Als het dan 17.00 uur klaar is heb ik nog voldoende speling hoop ik. Langer ingepakt houden is idd een goede tip!