BasBQ
Beef en Steak

Nog een keer sukade!

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Gewoon omdat ik er geen genoeg van kan krijgen :D En omdat ik met het nieuwe systeem van apple de foto's die ik op mijn iPhone maak meteen op mijn computer heb staan en ze dus nog makkelijker kan delen.

Wederom in de ketjap/cola gemarineerd. Daarna met Big Bob Gibson rub bestrooit. Dit keer wel het vetlaagje en onderliggende zeentje eraf gesneden en dat maakte dag en nacht verschil met de eerste waar ik dat wel op had laten zitten.
Het vlees blijft even lekker, je hebt alleen nu geen taai deel er meer aanzitten. Iets dat trouwens met de andere kant van dit stuk vlees niet zo is, want daar zit die zeen niet en die is van zichzelf al zo.

De aardappeltjes zijn in ganzenvet gebakken, eigenlijk de allerlekkerste bereiding voor aardappels als ik eerlijk ben :D En de appelmoes is van Hak ;)

sukade1.jpg


sukade2.jpg


sukade3.jpg
 
ik zou zo bij je aanschuiven, wat ziet dat lapje er heerlijk uit, de aardappels ook trouwens
 
Kijk dat zou ik mijn moeder eens moeten laten doen, sukade even op de grill.
Die gelooft dat nooit (80 jaar).
Ziet er lekker uit
 
Daar ga je van watertanden!

Waar halen jullie ergens ganzenvet vandaan? Kan het hier in de buurt nog niet vinden...
 
Ziet er goed uit, wij hadden sukade van 2 uur sudderen.
 
Ganzenvet hebben ze bij de groothandel. Dit is bij de Sligro vandaan, zit in een blik. Bij de Hanos zit het in een handig emmertje.
Na gebruikt zeef ik het en gebruik het dan gewoon weer. Zonde om weg te gooien!
 
Aha, dan hebben ze het bij de makro ook neem ik aan?
Daar kan ik namelijk wel een pas voor lenen.
 
Mooi gedaan Dennis,

Maar die marinade Ketjap/Cola?... Het klinkt niet erg appetijtelijk maar zal het vast goed doen bij rundvlees. Anders herhaal je het recept niet, denk ik... Welke smaak komt er naar voren?  ???
 
Die marinade is een variant op wat de één van onze Amerikaanse instructeurs van de KCBS cursus gebruikte. Hij deed cola met een flesje marinade op sojasaus basis. Nou hebben we dat hier niet, dus heb ik ketjap als alternatief geprobeerd, en dat werkt prima.
Welke smaak, lastig te zeggen, klein zoetje, iets aziatisch, eeeh lekker? ;)
 
Je zal het wel al verteld hebben maar over welke theperatuur praten we dan in de sucade en de ketel?
Of gewoon als rund vlees, maar ik vind je vlees mooi rood en ziet er mooi mals uit en hoelang in die marinade?
 
Uurtje of 3 in die marinade en daarna gewoon als steak. Het is wel Amerikaanse, dit hoef je met gewone sukade niet te proberen.
Ik heb ze een minuut of 4 per kant gedaan, op zo heet mogelijk. Ik meet bij steak nooit de kern, druk er altijd op om te voelen of ze goed zijn, word er steeds beter in want deze was perfect medium-rare.
 
Terug
Bovenaan Onderaan