Gisteren kreeg ik in ene het idee om ook eens brisket te gaan maken maar ik had natuurlijk geen US Brisket in huis. Omdat Beef en Steak toch wel een beetje weg is, ben ik maar eens even met m'n plaatselijke slager gaan praten. Die bleek wonder boven wonder nog een stuk puntborst te hebben liggen, en volgens mij is dat het zelfde stuk vlees.
Ik heb een stuk van 2kilo gekocht, het is een stuk "flat" met daaraan nog een klein stukje "point". Het vlees is echter wel vrij mager dus dat baart me wat zorgen, maar niet getreurd, ik ga het gewoon proberen.
NL brisket.
Gerubt volgens BBG recept.
Gisteren rond 23:00 kon het feest beginnen.
De WSM staat op 110C. Op dit moment (10:05) is de kerntemperatuur 70C, het plan is om het vlees bij 74C in te pakken in folie met een beetje runderbouillon en het dan door te laten garen tot 88C.
Ik heb een stuk van 2kilo gekocht, het is een stuk "flat" met daaraan nog een klein stukje "point". Het vlees is echter wel vrij mager dus dat baart me wat zorgen, maar niet getreurd, ik ga het gewoon proberen.
NL brisket.

Gerubt volgens BBG recept.

Gisteren rond 23:00 kon het feest beginnen.

De WSM staat op 110C. Op dit moment (10:05) is de kerntemperatuur 70C, het plan is om het vlees bij 74C in te pakken in folie met een beetje runderbouillon en het dan door te laten garen tot 88C.