BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Weber barbecue. Keuzes

smokeydre

Vuurmaker
Berichten
51
Goededag,

Ik wil graag een nieuwe/andere barbecue. Dit omdat mijn 47CM Weber onetouch(nog zonder temp meter) beperkter wordt naarmate ik meer wil.
Ik heb geen haast, en zit eraan te denken om hem na het seizoen pas aan te schaffen, of wellicht pas in maart ofzo.

Mijn wensen en eisen+vragen

- 57CM
- asbak
- temp meter
- deksel eenvoudig even aanklikken/ophangen
- mogelijkheid tot gebruik accessoires, waarbij de spit mij vooral leuk lijkt(nuttig?)

Ik heb nu de volgende vragen:

1. Klopt het dat vooral de Weber Master touch GDS aan mijn wensen voldoet?
2. Is het zo dat dit model de ene keer met accesoire A wordt geleverd en dan weer met B? Of begrijp ik dat verkeerd?
3. Ik zie dat de seargrade hier populair is als accesoire. Wellicht domme vraag, maar dat is er anders aan dat rooster, tov de vlees direct op het rooster te plaatsen boven de kolen? Dan heb je toch ook VEEL hitte, en de 'lijntjes' in je vlees/vis?
4. Nu leg ik de ene keer de kooltjes allemaal aan 1 kant, en bij indirect het vlees aan de andere. Bij de nieuwe modellen krijg je er evt bakjes bij, en roosters om de kooltjes apart te houden. IS dat nu echt een groot voordeel, of is het gewoon wat gemak, en bereik je hetzelfde zoals ik het nu doe (al heb je bij 57cm natuurlijk minder straling naar de lege plekken)
5. Bij Gamma heb je regelmatig 20/25% korting. Ik zag daar de Weber Performer Original. Heb je dan dezelfde barbecue als de mastertouch GDS, maar dan met het tafeltje?
6. De meest luxe performers hebben ook een ontsteker voor de briketten/kolen. Maar is het aanmaken van je briketten in een quickstarter niet beter/sneller?


Een hoop vrage, sorry daarvoor, maar ik wil graag een goede keuze maken. Mocht ik iets vergeten zijn, of jullie hebben tips hoor ik ze graag.
 
1. Klopt het dat vooral de Weber Master touch GDS aan mijn wensen voldoet?
Ik heb dit jaar een Master Touch gekocht. Dat is toch de wat meer complete Weber. Denk als je voor minder gaat dat je later spijt krijgt.

2. Is het zo dat dit model de ene keer met accesoire A wordt geleverd en dan weer met B? Of begrijp ik dat verkeerd?
Nee volgens mij is het een standaard pakket. Soms krijg je er een hoes oud bij als aanbieding.

3. Ik zie dat de seargrade hier populair is als accesoire. Wellicht domme vraag, maar dat is er anders aan dat rooster, tov de vlees direct op het rooster te plaatsen boven de kolen? Dan heb je toch ook VEEL hitte, en de 'lijntjes' in je vlees/vis?
Seargate is van gietijzer en dat zorgt voor extra mooie grillmarks.

4. Nu leg ik de ene keer de kooltjes allemaal aan 1 kant, en bij indirect het vlees aan de andere. Bij de nieuwe modellen krijg je er evt bakjes bij, en roosters om de kooltjes apart te houden. IS dat nu echt een groot voordeel, of is het gewoon wat gemak, en bereik je hetzelfde zoals ik het nu doe (al heb je bij 57cm natuurlijk minder straling naar de lege plekken)
Heb zelf de bakjes er later bij gekocht. Ik vind ze wel handig. Heb ook het idee dat de bbq er wat schoner door blijft.

5. Bij Gamma heb je regelmatig 20/25% korting. Ik zag daar de Weber Performer Original. Heb je dan dezelfde barbecue als de mastertouch GDS, maar dan met het tafeltje?
Geen idee of daar de Master touch bij zit. Zou er even goed op letten.

6. De meest luxe performers hebben ook een ontsteker voor de briketten/kolen. Maar is het aanmaken van je briketten in een quickstarter niet beter/sneller?
Een brikettenstarter werkt erg goed.
 
bedankt voor de reactie. Jij zegt dus ook een Master Touch (+GDS) is ideaal. Ik wil ook niet voor minder meer gaan :)
Ik heb gebeld met enkele winkels, en bij sommige zitten de bakjes er wel bij, en bij andere weer wat anders. Maakt het vergelijken niet makkelijker.
Ik snap nu de functie van de seargrade. Nou ja, die kan ik altijd nog kopen. Kost allemaal alweer genoeg.

Wellicht domme vraag. Maar is een Weber Performer? GBS System Edition 57 cm de meerprijs waard van 100 euro, tov een normale mastertouch GDS? Ik twijfel nog, en weet niet waarom. Het voelt gewoon veel geld voor een tafeltje. Maar wie weet heeft iemand een perfomer en zegt die, zou niet meer zonder kunnen :)

 
Ik ga ervan uit dat waar je steeds GDS schrijft gewoon GBS bedoeld. 100 eu extra voor een tafeltje......ga je dat tafeltje veel gebruiken? Ik heb bijvoorbeeld een los tafeltje naast mijn Weber staan en dat werkt prettig, maar ik gebruik het eigenlijk alleen om mijn vlees even op te zetten als ik de deksel optil. Dus dat is iets waar je goed over na moet denken.

Heb je misschien zelf iets dat je als tafel kunt gebruiken of kan je zo iets voor minder dan 100 eu vinden.....
 
Excuses, ik bedoel inderdaad GBS. Eigenlijk moet ik de vraag duidelijker stellen. IS het prijsverschil ENKEL in de tafel, of is de barbecue zelf ook wellicht net wat anders?(als in nog beter materiaal, of beter rooster etc)
 
als er geen kolenbakjes bij zitten bieden ze waarschijnlijk een model 2014 aan toen zaten ze er nog niet bij
de mastertouch 57 worden nu standaard met kolenbakjes geleverd.
je herkent de doos van 2015 aan de zwarte band over de doos die van 2014 en ouder waren witte dozen.
succes met zoeken.
heb nog een performer de luxe in de aanbieding ,showmodel
 
Zonder in detail te treden denk ik dat een GBS prima bij je past. Zowel deksel houder als de kolenbakjes zijn erg makkelijk om mee te werken en ik zou zelf niets anders meer willen bij mijn webers.

Succes met je keuze
 
maroc zei:
Zonder in detail te treden denk ik dat een GBS prima bij je past. Zowel deksel houder als de kolenbakjes zijn erg makkelijk om mee te werken en ik zou zelf niets anders meer willen bij mijn webers.

Succes met je keuze

+1.
 
Hartelijk bedankt. Goed te horen als het er NIET bijzit je eigenlijk een 2014 model hebt.

Ik ga nu nog in een showroom ergens de performer bekijken en dan beslissen OF dat of dus de 57 master touch GBS.

Leuk om alle info op dit forum te lezen, je krijgt er altijd al trek van :)
 
smokeydre zei:
Hartelijk bedankt. Goed te horen als het er NIET bijzit je eigenlijk een 2014 model hebt.

Ik ga nu nog in een showroom ergens de performer bekijken en dan beslissen OF dat of dus de 57 master touch GBS.

Leuk om alle info op dit forum te lezen, je krijgt er altijd al trek van :)

Jack heeft nog een nieuwe performer staan met 25% korting, lijkt me een mooie deal, zit gewoon garantie op
 
ik heb zelf een master touch 57 gbs, en ik denk dat je eigenlijk je keuze al gemaakt hebm maar hier bevestiging zoekt :)
maar een 2015 model (die heb ik zelf ook ) herken je ook door de andere wieltjes en de vernieuwde as pan bevestiging

denk dat je niet verkeerd kan met een master touch, en daar ga je gewoon veel plezier aan beleven !!!
 
Dankjulliewel. Ik denk dat ik de 47 cm nog ff blijf gebruiken en na de zomer de 57 mastertouch gbs of de performer neem.

 
Mijn 47 cm is ook te klein aan het worden (had ik het topic hierover op dit forum maar vooraf gelezen  X( ) en zit ook te denken aan een 57 cm GBS.

Maar... ik zat me te bedenken dat, als low en slow meer aan de orde komt, het mischien ook een optie kan zijn om een WSM aan te schaffen en de 47 cm ernaast te houden. Heb je meer mogelijkheden voor low en slow en de 47 cm erbij voor wat extra ruimte en high en fast.

Ik ben er nog niet over uit, heb er net als jij geen haast mee. Maar misschien ook voor jou iets om te overwegen  ;)
 
dromer1967 zei:
Mijn 47 cm is ook te klein aan het worden (had ik het topic hierover op dit forum maar vooraf gelezen  X( ) en zit ook te denken aan een 57 cm GBS.

Maar... ik zat me te bedenken dat, als low en slow meer aan de orde komt, het mischien ook een optie kan zijn om een WSM aan te schaffen en de 47 cm ernaast te houden. Heb je meer mogelijkheden voor low en slow en de 47 cm erbij voor wat extra ruimte en high en fast.

Ik ben er nog niet over uit, heb er net als jij geen haast mee. Maar misschien ook voor jou iets om te overwegen  ;)

Ik heb speciaal voor naast de WSM57 en de OTP57 nog een OTP47 gekocht.
 
Hier hadden we de 57cm one touch maar ook 2 akelig nieuwsgierige Franse bulldogen. Gevolg tijdens het bbq en likkend in de as opvangschaal. Dus vorige week de gbs als verjaardagskado voor ons beide aangeschaft. Inderdaad seargrade erbij die gaat vanavond ingebrand worden. Wij zijn erg blij. Dat de zijkanten opgeklapt van het rooster kunnen worden om kolen bij te vullen is een prettige feature, de aspan, de afwerking zodat de luchttoelaatschuiven te bedienen zijn zonder ovenwanten. De deksel "vanger" is een heel fijne verbetering. En mijn wensen zijn iig. Nog de do en misschien een spit. Hier hadden ze de gbs volgens mij niet bij gamma of praxis.
 
Ik zou de criteria temperatuurmeter laten vallen.....
Die in mijn wsm is niet zo nauwkeurig ,zal met de andere deksel thermometers ook wel zo zijn denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan