BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe tafel voor de Joe

 
 

DRuw

Kooltjesharker
Berichten
168
Hey allen,
Omdat ik het zwarte draad frame waar de Joe Classic II op komt niet vertrouw was ik al van plan om een tafel te maken.
Ook rij ik de q iedere keer terug de garage in en moet ik over een heel klein drempeltje... En dan moet ik dat draadframepje gebruiken om de q iets op te tillen.
Kortom tafel met grote wielen:)
Gelijk een therapeutisch projectje om samen met m'n pa te klussen als afleiding op de huidige situatie zegmaar...
Tafel is 160x80 geworden en 92cm hoog met een iets uitstekend blad. 4x 125xm wieltjes met rem. Groot vak waar ik nog een dubbele deur voor moet maken en een legplank.
Q er vandaag ingezet en past er mooi in met iets ruimte over. Hele tafel is van 95x95 geprofileerde Douglas palen en de tussendelen zijn zwart gedompelde vuren blokhutprofielen.
Hierbij de foto's:

IMG_20201223_203312.jpg


IMG_20201223_151402.jpg


IMG_20201223_151356.jpg


IMG_20201222_154933.jpg


IMG_20201222_154427.jpg


IMG_20201222_124030.jpg


IMG_20201222_114200.jpg


IMG_20201220_102200_1.jpg


IMG_20201220_100613.jpg


IMG_20201220_100611.jpg


IMG_20201213_144926_1.jpg


IMG_20201213_140237_1.jpg


IMG_20201212_172622.jpg
 
Ik krijg die foto's niet in omgekeerde volgorde... Sorry...
Weet iemand waarmee ik dat keramiek kan bijwerken trouwens?
Ik heb de onderste beugel los gemaakt om gewicht los te halen en het ding erin te tillen.
Dat kostte dus keramiek om weer vast te maken verdomme...

IMG_20201223_202809_1.jpg


IMG_20201223_202757.jpg
 
Heel mooi gemaakt. Als je een fotoserie met tapatalk plaatst moet je ze in omgekeerde volgorde selecteren.
 
Heel mooi gemaakt. Als je een fotoserie met tapatalk plaatst moet je ze in omgekeerde volgorde selecteren.
Tnx:)
Ik heb hem gewoon in de mobiele browser gemaakt. Maar heb beide volgordes geprobeerd en krijg dezelfde weergave..
 
Je schade herstellen is vast wel mogelijk met een repair kit. Ik geloof in een ander topic al een tube te hebben gezien. Waarschijnlijk even googlen met een term zoals "ceramic enamel repair kit" en dan kom je vast op een oplossing.

Je tafel ziet er echt heel goed uit! Vakwerk. Heb je de constructie zelf ontworpen en bedacht?
 
Tnx! Enamel is het codewoord gok ik want ik kon tot op heden niet veel vinden...

Tafel is zelf bedacht in die zin dat er voorbeelden genoeg zijn van 160x80 maar ik zag die palen en blokhutprofielen en vond het wel fraai bij elkaar passen.
Was even een uitdaging om alles blind te maken maar het is gelukt. Er is niet 1 schroef te zien:)
 
Complimenten!! Strak en mooi werk.
Vraag hoe dik zijn de balken? En hoe heb je sleuven zo mooi strak gekregen?
 
95x95 geschaafd: https://www.onlinetuinhout.nl/gleufpaal-douglas-geschaafd-95-x-95-x-300-cm-tussenpaal-132910 en degene met 1 gleuf.
Dan had ik aan de achterkant nog 2 delen die een extra gleuf nodig hadden en die heb ik met een tafelzaag gemaakt. Op de goede hoogte zetten en dan iedere keer een zaagbreedte opzij en nogmaals zagen tot je de goede breedte hebt.
De zwarte delen wel iets korter gemaakt zodat ze wat ruimte hebben om nog wat uit te zetten of te krimpen:)
Bovendelen waren ook bedoeld van blokhutprofielen maar die waren niet te leveren helaas. Heb de kleine delen links naast de BBQ moeten deuvelen want die bleven anders nooit op hun plek.
De balken zijn allen op 45graden gezaagd zodat vanaf alle kanten lijkt of de balken tot het eind lopen. Ook die gedeuveld en gelijmd maar die pattex "geen spijkers geen schroeven" doet NIETS. Dus die heb ik alsnog boven en onder met de verticale palen vastgeschroefd maar alles uit het zicht:)
 
Ja ik zag het. Er wordt ook wel gesproken over koud emaille verf. Behoorlijk veel items over de bastard maar nog niets gevonden van de Joe. Vanmiddag maar even verder zoeken.
Het zit op niet direct in het ook springende plaatsen maar het blijft zonde.
Valt me wel op dat de onderste beugel die ik heb losgehaald nu een beetje beweegt bij het openen van de deksel maar durf hem niet harder aan te draaien:(
Leuk projectje:)
 
Zo, gisteren met m'n pa de kastdeurtjes gemaakt en nu aan het inruimen:)
Alles past incl de reserve zak kolen:)
IMG_20201230_135621.jpg
 
Ik krijg geen foto's verder toegevoegd vrees ik... Hele boel loopt vast zodra ik afbeeldingen wil selecteren:(
 
Puur aan hout was ik 410 euro kwijt.
Schroeven, wielen, scharnieren en deuvels enzo en de plaat die nog had liggen maakt het totaal net 500 denk ik.
Het kan makkelijker door de balken niet in verstek te zagen maar ik vond dit fraaier.
Sowieso was ik doodsbang voor dat goedkope snertframe wat er standaard bij de classis II zit..
Nu zit al m'n BBQ spul in 1 kast en is m'n garage helemaal netjes:)
 
Puur aan hout was ik 410 euro kwijt.
Schroeven, wielen, scharnieren en deuvels enzo en de plaat die nog had liggen maakt het totaal net 500 denk ik.
Het kan makkelijker door de balken niet in verstek te zagen maar ik vond dit fraaier.
Sowieso was ik doodsbang voor dat goedkope snertframe wat er standaard bij de classis II zit..
Nu zit al m'n BBQ spul in 1 kast en is m'n garage helemaal netjes:)
Ok thanks voor je info, ik zit er zelf ook over na te denken om er zo een te maken om precies dezelfde reden.
 
Erg leuk om te doen.
Samen met m'n pa kunnen doen in mijn garage dus we konden lekker rustig aan doen en een gezellig klusje van maken zonder haast.
Zin er totaal en dat of 3 trial me bezig geweest maar een simpeler ontwerp moet in een lange dag te doen zijn met goede spullen en 2 personen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan