BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe smoker is binnen

Sam1978

Tondelzoeker
Berichten
14
Yesssssss, hij is binnen :cool::cool::cool:

In het kort;
Na veel en grondig onderzoek is mijn conclusie dat er nagenoeg geen smoker te vinden is tussen de €500,- en de €700,- van 4mm of dikker (incl. hoes en bezorgkosten) dus dan maar iets dieper in de buidel tasten en iets goeds aanschaffen.

Mijn keus is gevallen op de 6mm van 'my Patio'
Met nog een paar extra's en het bezorgen heb ik een totaalprijs kunnen afspreken van €965,- incl.
-Gummibeschichtung für Stahlräder
-Feuerrost in 10 mm für die Garkammer
-Abdeckhaube (afdekhoes)
-zwei Schlitzen (1x rechts und 1x links) für Thermometer (kernthermometer)
-Thermometer wasserdicht
-Bezorging in Nederland

Het verfwerk had wat beter gekund, her en der zat nog een kaal plekje, het rubber op 1 van de wielen zat wat scheef (gelijmd) en er zat een klein deukje in het deksel maar eigenlijk allemaal kleinigheden.

Ik heb dit al wel terug gekoppeld naar de leverancier/fabrikant maar ik heb nog geen antwoord ontvangen.

Evengoed ben ik erg tevreden met mijn nieuwe (1e) offset smoker.

Gisteren ingebrand, de binnenkant met zonnebloem/olijfolie en de buitenkant met gekookte lijnolie en de houten handgrepen staan nu een nacht te weken in de gekookt lijnolie.

Vandaag ingewijd en vlees bereid voor mijn ouders en mijn broer die ook razend enthousiast waren over het resultaat.

Ik moet hem nog wel leren kennen maar ik ben nu al blij dat ik geen goedkope versie gekozen heb van 3,5mm of dunner.

Laat de zomer nu maar komen :cool::cool::cool:

DSC_1703.JPG
DSC_1732.JPG
DSC_1733.JPG
DSC_1735.JPG
DSC_1737.JPG
DSC_1744.JPG
DSC_1745.JPG
 
Laatst bewerkt:
Nice, gefeliciteerd met je 1e echte offset smoker!

Ben erg benieuwd hoe hij je gaat bevallen. Als je eenmaal gewend bent aan de smaak van echt hout vuur wil je in ieder geval nooit meer terug :)

Ben ook wel benieuwd wat je ervaring gaat zijn met het stookrooster. Mijn ervaring is dat je veel kolen verliest die naar beneden vallen en je daardoor lastiger het vuur aan de gang kan houden.

Wat ga je als eerst maken?



Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je offset smoker, veel plezier ermee.
 
Wat een gaaf ding, veel plezier ermee

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Nice, gefeliciteerd met je 1e echte offset smoker!

Ben erg benieuwd hoe hij je gaat bevallen. Als je eenmaal gewend bent aan de smaak van echt hout vuur wil je in ieder geval nooit meer terug :)

Ben ook wel benieuwd wat je ervaring gaat zijn met het stookrooster. Mijn ervaring is dat je veel kolen verliest die naar beneden vallen en je daardoor lastiger het vuur aan de gang kan houden.

Wat ga je als eerst maken?



Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk

Ik denk dat ik als eerste voor de spareribs ga (1 2 3 methode) maar wellicht ook iets anders, heb er nog niet over nagedacht
 
@Nette Joe Bij mij was het doorslaggevend dat voor nagenoeg hetzelfde geld (incl. de opties en het bezorgen) ik bij Nette Lette een 4mm zou krijgen en bij MyPatio een 6mm.

De prijs was verder nagenoeg gelijk en ze bieden ongeveer dezelfde opties.
 
En heb je m met dit mooie weer al gebruikt? :)


Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
 
Jazeker, vorig weekend ingewijd met mijn ouders en mijn broer en dit weekend mijn zusje en haar gezin kennis laten maken met mijn smoker.
Mijn zwager is ook een enthousiaste griller/smoker maar dan op z'n weber, nu kunnen we dus mooi gaan testen en vergelijken 😁😁😁

Nog geen low en slow gedaan maar ik ben nu al errug tevreden over de rooksmaak aan het vlees


DSC_1758.JPG


DSC_1757.JPG
 
hoi hoe bevalt die tot nu toe?
wat mij opviel is toen je hem aan het inbranden was er overal vandaan rook komt. is dit nou rook wat tussen kieren komt of meer van de buitenkant af.
ik zit zelf ook wat af te stuimen om me chineese smoker om te ruilen tegen the real deal en lijkt me wel wat mypatio. dus ben benieuwd naar je ervaring tot nu toe.
twee sleuven (1x rechts en 1x links) voor thermometers (kernthermometers) waar kan ik dit terug vinden in je smoker ? ik neem aan dat je 2 thermometers hebt dan ?
groetjes en dank
 
De rook die je zag kwam van de lijnolie tijdens het inbranden, na het inbranden rookt de lijnolie niet meer
Tot nog toe bevalt hij zeer goed, erg stabiel qua temperatuur en in alle opzichten gewoon een hele goede smoker

De sleuven zitten links en rechts net voor het plateau bij het deksel
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. :)
Mooie smoker gezellig hoekje zo ik denk dat je daar een hoop lekkers op gaat roken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan