BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Q - wat is wijsheid?

redshark

Sprokkelaar
Berichten
28
Binnenkort verhuis is van mijn appartement naar een huis inclusief tuin en ik kan dus mijn eerste BBQ gaan kopen. De vraag is nu, wat is handig?

Van huis uit heb ik altijd op een Weber gestookt. Jaren geleden kon mij vader via USA import een Weber one touch (of hoe ze toen ook heetten) kopen en nu, 23 jaar later, doet dat ding zijn werk nog uitstekend. Deze bevalt mij uitstekend, maar het leek mij leuk eens wat verder te kijken. Ik heb thuis een rookoventje en die gebruik ik graag (maar wel te weinig). Na wat zoeken was mijn keuze gevallen op een Offset smoker, dat was gaaf! Maar gisteren las ik noskos zijn verhaal en nu twijfel ik.

Ik wilde graag kunnen roken en grillen op 1 apparaat als dat zou kunnen, maar bij het roken wil ik niet altijd erbij hoeven te blijven en dat blijkt wel het geval te zijn. Na een dag lezen kwam ik uit bij de WSM, dat klinkt allemaal veelbelovend.

Nu kan ik voor het ongeveer hetzelfde budget van de offset smoker natuurlijk een WSM en een Kettle of een GBS Grill halen maar liever heb ik 1 apparaat (alhoewel ik nog altijd een zwak voor Weber heb). Ik kan natuurlijk een keramische topper kopen maar eerlijk gezegd vind ik dat op dit moment te duur en misschien ook nog wel een brug te ver, of heb ik dat mis?

Kun je op de WSM ook grillen en vergelijkbare resulaten halen als met een weber-kogel Q? Ik kan er weinig over vinden, maar wel deze video: https://www.youtube.com/watch?v=YLrGzV7pRgw

Liever heb ik het grill rekje wat hoger, is dat ook mogelijk?

Of heeft iemand een andere optie die ik misschien niet ken?

 
Hou gewoon marktplaats in de gaten joh, otg's komen regelmatig voor een zacht prijsje langs en samen met een WSM heb je een fijne set.
 
Noskos + 1

 
Als je over wijsheid gaat beginnen hier.........menig vrouw, partner van iemand die zich hier heeft aangemeld zal dan roepen: Je had je nooit bij het Genootschap aan moeten melden..............
 
Tja, dat is een beetje laat nu :p Of het is juist wel wijsheid om hier aan te melden :p

Keuze is gemaakt overigens, wordt een WSM 57 CM. Ook volgens Weber kun je daar op grillen. Snel aanschaffen, iemand nog goede tips waar te doen of maakt het weinig uit? Online lijkt het allemaal vergelijkbaar lijkt het, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
 
redshark zei:
iemand nog goede tips waar te doen of maakt het weinig uit?

Maakt best wel wat uit eigenlijk.
Uiteindelijk heb ik voor mijn wsm47 een hele mooie deal bij het lokale tuincentrum kunnen maken. Bij een andere zaak in de buurt werd mij verteld dat ze geen korting mochten geven omdat weber dat niet toe laat (vergelijkbaar met bv Apple), maar het tuincentrum had er weinig moeite mee.
Of ze wilden er zo graag van af dat ze een boze meneer weber op de koop toe namen
 
Terug
Bovenaan Onderaan