BasBQ
Beef en Steak

nieuwe liefhebber met wat foto's

 
 

Carbo negra

Stoker
Berichten
332
Hallo allemaal,  ik ben een tijdje geleden ben ik gek gemaakt door mijn vader die hier ook op het forum zit ( Hendrik Willem) over het barbecuen op kolen.  Ik had eerst een broil king 30 gas barbecue, en prachtig ding om te zien alleen ik vond het weinig met barbecuen te maken hebben aangezien ik op gas ook wel in mijn keuken kan koken  :blush:. Aangezien ik van verre reizen hou en ook van koken heb ik met de jaren wel wat dingen over de hele wereld kunnen proeven wat vaak wel tot inspiratie leidde tot gerechten. Vooral in mijn laatste 2 reizen (Peru en Verenigde Staten) heb ik daar onder andere van heerlijke bbq gerechten mogen genieten.
Pas geleden heb ik een weber premium one touch 57 aangeschaft en ben er erg blij mee. Het is nog af en toe even wennen met de temperatuur te regelen maar dat gaat nu wel goed.  Ik regel hem zelf op de bovenste schuif af ipv de onderste. Hierdoor stook je volgens mijn effici?nter mee dan door de bovenste schuif open te zetten en de onderste te regelen. Al een paar gerechten op de weber  bereid met wisselend succes.  Bij deze wat foto's van de gerechten.

_DSC4429.jpg

Spareribs, goed gelukt en lekker van smaak.

_DSC4506.jpg

Kip op bierblikje, goed gelukt alleen had de had krokanter modem wezen. Had hem tussendoor beneveld wat ik niet had moeten doen.

_DSC4711.jpg

Pizza met de bodem direct op het rooster gegrild. Vooral de bodem was super qua smaak. Was een aanrader om te maken.

_DSC4950.jpg

Gerookte en gepofte aardappel met bacon en dragon boter geserveerd met geroosterde tomaten met Italiaanse topping en een gegrilde biefstuk.  Ik had de kern temperatuur ingesteld op 65 grafen omdat dit medium rare zou moeten zijn. Zat  jammer genoeg tegen wel done aan. Aardappel was erg lekker en de tomaten waren niet mijn smaak. Mijn vrouw vond deze gelukkig heerlijk.
 
Hallo Remco, welkom hier.
Goed voorbeeld (je vader) doet goed volgen!
Je foto's zijn (nog) niet zichtbaar, wellicht ook even je vader vragen  :)
 
hoi Remco,
welkom bij dit edele genootschap
Ik kan je foto's ook niet zien
 
Welkom Remco leuk dat je mee komt doen. Ik heb in de quote van je eerste bericht even je foto's gefixed.

(Bij het gebruik van picasa moet je even met je rechtermuisknop klikken en dan "kopieer locatie van de afbeelding" of iets dergelijks doen, deze url plak je dan binnen de img tags, jij had de webpage daar neer gezet maar dat is geen foto ;))


Remco van Hal zei:
Hallo allemaal,  ik ben een tijdje geleden ben ik gek gemaakt door mijn vader die hier ook op het forum zit ( Hendrik Willem) over het barbecuen op kolen.  Ik had eerst een broil king 30 gas barbecue, en prachtig ding om te zien alleen ik vond het weinig met barbecuen te maken hebben aangezien ik op gas ook wel in mijn keuken kan koken  :blush:. Aangezien ik van verre reizen hou en ook van koken heb ik met de jaren wel wat dingen over de hele wereld kunnen proeven wat vaak wel tot inspiratie leidde tot gerechten. Vooral in mijn laatste 2 reizen (Peru en Verenigde Staten) heb ik daar onder andere van heerlijke bbq gerechten mogen genieten.
Pas geleden heb ik een weber premium one touch 57 aangeschaft en ben er erg blij mee. Het is nog af en toe even wennen met de temperatuur te regelen maar dat gaat nu wel goed.  Ik regel hem zelf op de bovenste schuif af ipv de onderste. Hierdoor stook je volgens mijn effici?nter mee dan door de bovenste schuif open te zetten en de onderste te regelen. Al een paar gerechten op de weber  bereid met wisselend succes.  Bij deze wat foto's van de gerechten.

_DSC4429.jpg

Kip op bierblikje, goed gelukt alleen had de had krokanter modem wezen. Had hem tussendoor beneveld wat ik niet had moeten doen.

_DSC4506.jpg

Spareribs, goed gelukt en lekker van smaak.

_DSC4711.jpg

Pizza met de bodem direct op het rooster gegrild. Vooral de bodem was super qua smaak. Was een aanrader om te maken.

_DSC4950.jpg

Gerookte en gepofte aardappel met bacon en dragon boter geserveerd met geroosterde tomaten met Italiaanse topping en een gegrilde biefstuk.  Ik had de kern temperatuur ingesteld op 65 grafen omdat dit medium rare zou moeten zijn. Zat  jammer genoeg tegen wel done aan. Aardappel was erg lekker en de tomaten waren niet mijn smaak. Mijn vrouw vond deze gelukkig heerlijk.
 
structor zei:
Ik heb in de quote van je eerste bericht even je foto's gefixed.
Jij bent ook een handige "Harrie" Emiel! (maar dat was al een publiek geheim)  :)

Nu alleen nog de foto's en de teksten van de spareribs en de kip met elkaar van plaats wisselen....
 
Hoi Remco,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Door met de bovenste schuif te regelen heb je kans op onvolledige verbranding omdat je rookgassen niet weg kunnen. Resultaat daarvan is een bittere smaak aan je vlees. Daarom doen wij het dus met de bovenschuif open.
 
Remco, welkom bij de club!

Zoals je ziet zijn er veel mensen die je willen helpen hier. Je mooie foto's staan ondertussen in je intro draadje.

dit is wat er had moeten staan om de foto hier te laten zien

Code:
[IMG]https://lh5.googleusercontent.com/-fSvbthX6g14/UjOzSyeKKBI/AAAAAAAAAow/Do94bPmHjWg/s639/_DSC4950.jpg[/IMG]
 
Welkom  en veel BBQ plezier.
 
Ziet er allemaal goed uit Remco!! en welkom op dit fijne forum!!
 
Een goed begin is het halve werk.... Welkom!
 
Welkom en je gerechten zien er goed uit jongeman .Hahaha.
 
Hendrik Willem zei:
Welkom en je gerechten zien er goed uit jongeman .Hahaha.
Gesproken als een trotse vader! En gelijk heb je, de foto's zien er goed uit hoor!
 
Remco van Hal zei:
_DSC4429.jpg

Kip op bierblikje, goed gelukt alleen had de had krokanter modem wezen. Had hem tussendoor beneveld wat ik niet had moeten doen.

Alleen de kip of zelf ook beneveld......  :p
 
Welkom Remco! En veel plezier op dit forum.
 
Iedereen bedankt voor het leuke onthaal! Ook bedankt voor de foto's goed zetten. Ik had ze met mijn telefoon er op gezet en toen kreeg ik die urls niets goed. Ik was niet thuis en denk ik doe het de volgende dag wel even op de computer. Al wel een hoop mooie gerechten gezien hier op het forum waar ik zeker nog wat mee ga doen. Ook pizza direct op het rooster gegrild is mij erg goed bevallen. Hier wil ook nog verder mee gaan.

Wat betreft de temperatuur regelen met het rookgaskanaal is jammer dat het zo niet kan. Ik was er van uit gegaan dat je door middel van het rookgas de kolen goed kon dempen met de snelheid dat ze zouden verbranden. Met de onderste schuif regelen vind ik wel wat lastiger. Heb net als vele wel strepen er op gezet hoever die open staat.
 
Hoi Remco, welkom hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan