BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Kamado

Hallo ,even een beginners vraag dan ,ik heb zelf een Grill Guru large en die doet het prima ,maar ik kan niet vergelijken natuurlijk omdat ik een beginner ben .
Maar mijn zoon wil er nu ook een kopen en is verliefd op een Basterd ,wat raden jullie nu aan ,want je koopt zo,n ding natuurlijk voor veel jaren als het goed is ,en hij laat zich leiden door het uiterlijk van de Basterd,maar die is toch ook goed zou ik zeggen.

Groet Peter.
 
Basterd is voorzover ik weet een goede kamado. @noskos omschrijft het als een bovenklasse B-merk. Ze hebben heel erg de aspiratie om als A-merk door het leven te gaan, maar naar wat ik dus heb gelezen hier op t forum hebben ze nog wat stapjes te gaan
 
Denk vooral aan probleem oplossing, daar kan Basterd echt nog stappen maken. Plus ze leren niet van gemaakte fouten en de kwaliteitscontrole moet beter.
Maar voor geduldige mensen is het prima.
 
De Bastard is een prima barbecue. Ik heb in totaal 4 jaar op 2 generaties gekookt en hij doet wat hij moet doen. Er zijn echter dingen die qua ontwerp en uitvoering beter kunnen. En dan zijn er dingen die ik persoonlijk graag anders had gezien.
De service is momenteel niet op niveau. Daar hebben ze nog heel wat in te halen.
 
1700,- budget, en een stand alone.

Dan hou je iets over als je de KJ2 neemt (stand alone) en je zal ietsjes bij moeten leggen voor de KJ3 (stand alone).
Je krijgt bij de KJ3 een sloroller á 169,-, een kolenmand á 84,- en een 3 laags dived and conquer systeem erbij.

Dan is de keuze of je dat het extra geld waard vind :)

Edit: Ik persoonlijk zou de KJ2 nemen en dan voor wat mooie accessoires shoppen :)
 
Je kan vissen met een hengel van 1000 euro of een van een tientje die vis ziet het verschil niet .
Het vlees ook niet 🤣🤣
 
Ik heb zelf een big joe 3. Hoewel ik de innovaties van KJ erg mooi vind en ook dik tevreden ben met de kamado zou ik voor de volgende toch de green egg overwegen. Reden is dat je temperatuur regeling net iets makkelijker gaat, zeker terugregelen van temperatuur.

Maar aangezien je budget niet onbeperkt is zou ik de KJ aanraden. Goede premium kamado met verschillende goede in innovaties. Dat is zeker geen miskoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan