BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe BikeBQ...

DannyBikeBQ

Vuurmaker
Berichten
68
Zoals de naam al zegt; ik ben de trotse eigenaar van onder andere een BikeBQ... BBQ achter de motor, op een aanhangertje.

Nou ja, trots... Het ding dat erop zat is ooit snel in elkaar geflanst om te kunnen gebruiken op een aankomend motortreffen, maar was niet je van het...
Bestond uit een doormidden gezagen 60ltr drum, dus wankel en altijd water erin bij regen.

Dus; tijd voor een betere versie.

Maatje van me had een fust staan, dat dreigde hij bij het oud ijzer te zetten. Gelukkig wist ik het van een ongelukkig noodlot te redden, door het net op tijd mee te nemen. Het betreft een 50ltr wijnfust, van vins Leloup.

Als eerste begonnen met de oude Q eraf te slijpen. Daarna het fust even gepast, om te weten of we het onderstel aan moesten passen of niet. Is wat te breed, maar vind het niet nodig daar wijzigingen in aan te brengen.

f5f597aa781ed658914c76dd4b1b989c.jpg


13a8092a6c72888e5c0eae8b8ff66af6.jpg


Vervolgens de deksel eruit gezagen. Wilde geen 2 helften meer, ivm waterinloop en sterkte van de Q. Om de deksel heen wil ik alu strips monteren, zodat hij weer mooi afdicht. Eventueel naderhand nog BBQvilt om goed af te dichten.
Ben er alleen niet over uit of ik een kennis van me (weer) vraag om dit mooi af te lassen, of dit met nette platkop bouten erop monteer.

312b871688384f9edd2d3d0135225c71.jpg


Tapbuis is inmiddels ook verwijderd. Daardoor heb ik in ieder geval aan de rechter zijde vast een opening voor lucht. Ben er alleen nog niet over uit hoe ik de lucht sleuven ga maken voor toevoer en rookafvoer. Beide kanten lopen namelijk rond af. Daarbij moet het goed gemonteerd zitten, hij moet namelijk snelheden van 140km/u aankunnen. Rijd ik meestal niet, maar in clubverband moet ik gewoon mee kunnen met de meute. Dus moet er wel tegen kunnen... Dus tips zijn welkom! Tevens voor bevestiging... Weet niet of er rvs of alu klembanden bestaan voor deze grootte? Spanbanden vind ik namelijk geen goede oplossing...

Helaas komende week wel even on hold verder   mijn schroefboormasjien heeft de geest gegeven. Daarbij heb ik nachtdiensten komende week, dus dan gebeurd er niet veel helaas.

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk
 
leuk project
 
Ga ik volgen

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Goed bezig
 
Thanx. Wilde toch een beetje een duurzame Q erop, die dus niet elke 2 jaar vervangen moet worden.

Binnenkant ga ik een rooster gebruiken om de kolen op te leggen, zodat ze los liggen van de bodem.

Voor het grillrooster komen er voor en achter alu hoekstrips op, om het rooster te dragen. Moet alleen nog ff meten wat de maten zijn, hopelijk passen de gietijzeren roosters van de cranenbroek straks. Die zijn niet te duur. Denk dat ik kijk of ik de helft kan voorzien van rvs rooster en helft gietijzer. Lekker veelzijdig

f7bdd7613ab52b38a6883e359f67e313.jpg


a94f064e1be46428174a9293fa119eca.jpg


Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

 
Het is ff stil geweest, maar kan eindelijk wat melden.

Inmiddels een nieuw schroefmasjien, dus kon weer aan de slag. Deksel afgewerkt met aluminium rand, met rvs handgreep.

Rooster nog geen passende kunnen vinden helaas, dus voorlopig opgelost met een bijna passend, goedkoop cranentroep rooster. Wat BBQ pennen eronder, voila. Oud rooster verzaagd om dienst te doen als kolenrooster.

Morgen ff testen om te kijken of ie wil branden, dan mag ie zondag mee naar een kroegBBQ samen met de offset.

365d243f54403935bd0e04dd62e9ad28.jpg
57a89c753b9e7b05c35b8c4992aeb1b6.jpg


Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

 
Mooi karretje!
Je zou Mike v R van Dutch Bros Smokers kunnen vragen of hij een passend rooster kan maken
 
Ceriel +1
 
Leuk project man! Heeft ie al gebrand inmiddels?
 
Jep. Merkte wel dat met alleen de opening van de tapbuis niet genoeg trek had. Met de deksel erop dooft hij uit. Heb vast aan 1 zijde luchthaven geboord van 9,5mm, komen aan de andere kant ook. Moeten uiteindelijk naar 18mm, maar die blijkt niet in m'n schroefmasjien Te passen... Dus dat komt nog. Daarna 2 alu schuiven erop om evt te reguleren

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

 
1e keer in actie met catering dagje bij de plaatselijke kroeg... Maatje van me staat spare ribs af te grillen op de BikeBQ
b8407a70bb6f2f5abe95fbd6dc885c69.jpg


Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

 
Ziet er goed uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan