BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe BBQ voor beginner (keuze al gemaakt zo goed als)

D

dbreuning

Gast
Hola BBQ amigo's,

Na lang zoeken en alles gelezen te hebben over de Weber Master Touch GBS wil ik er graag ??n aanschaffen. Ik heb nog geen BBQ staan en mijn ervaringen met BBQen in het algemeen zijn vleesch erop gooien en grillen. Dan hopen dat t allemaal niet te zwart wordt, je kent het haha.

Wat kunnen jullie verder aanraden mbt deze Weber? In relatie tot accessoires maar ook andere hulpmiddelen. Waar kan ik het beste mee starten? Heb al veel gelezen op dit forum over bepaalde accessoires maar wat zijn jullie definitieve aanraders om mee te starten? De Master Touch is vrij compleet maar bijv handschoenen, tangen en andere grillgereedschappen, hoezen (wel of niet doen?), etc etc. Hoor graag je ervaring.

Alvast bedankt voor het antwoorden!
 
Goede aankoop. Geen hoes, goede briketten en een IKEA (2) fantast thermometer dan kom je al een heel eind.

Succes  :D :D

Ps
Paar las handschoenen van de bouwmarkt is ook wel handig
 
De GBS is een mooi compleet model. Heb die ook gekocht als upgrade van mijn 47 OTP en de standaarduitrusting is prima om mee te beginnen. Gaandeweg merk je vanzelf wel wat je er nog bij wilt hebben.

Zoals al gezegd een (goede) firestarter is een must. Handschoenen natuurlijk ook. Een tip die ik hier van iemand kreeg was een paar lashandschoenen. Die waren 5 euro en voldoen prima. Maar de Webers van 30 natuurlijk ook  B-)

Daarnaast nog een borstel om je rooster mee schoon te houden en een tang om kooltjes te kunnen verplaatsen en een (of twee) thermometers (bijvoorbeeld de Ikea fantast om mee te beginnen).

Een hoes kan misschien handig zijn als je Q altijd buiten staat en ook in de regen. De mijne staat onder een overkapping en dan is een hoes overbodig.

En tot slot gebruik goede briketten bij voorkeur kokos. Dat is zoveel makkelijker in gebruik en minder as.

Zelf heb ik ook nog zo'n zak houten aanmaakblokjes (Intratuin in dit geval) als brandstof onder de firestarter.
 
Dank voor alle reacties zover! Ik meld me wel als ie staat :)
 
Koop de Weber gereedschappen (de tang is echt een ideale alleskunner)
 
https://www.gamma.nl/assortiment/weber-gereedschapsset-rvs-2-delig/p/B443343?channel_code=544&s2m_product_id=443343&gclid=Cj0KEQjwwry8BRDjsbjMpPSDvagBEiQA5oW0nNCK5wtlyYtytSIslj4R3zzvHUPV7haqxsObhl5FPXQaAqzp8P8HAQ

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Of bij de karwei. Met 20% korting. Perfect gereedschap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Thanks Denman, 20% is een leuke korting! Maar waarom vind je dese set zo goed?
 
Het Weberspul is ongetwijfeld goed. Maar naar mijn mening toch zwaar overpriced.

Ik zou zeggen ga naar een tuincentrum of bouwmarkt of de Blokker en zoek daar gewoon wat bbq gereedschap voor 5 of 10 euro.  Of bestel online bij fonq of zo. Het scheelt je zeker de helft en de kwaliteit is dan echt niet minder (vooropgesteld dat je geen tang koopt van 1 euro :) ).
 
dromer1967 zei:
Het Weberspul is ongetwijfeld goed. Maar naar mijn mening toch zwaar overpriced.

Ik zou zeggen ga naar een tuincentrum of bouwmarkt of de Blokker en zoek daar gewoon wat bbq gereedschap voor 5 of 10 euro.  Of bestel online bij fonq of zo. Het scheelt je zeker de helft en de kwaliteit is dan echt niet minder (vooropgesteld dat je geen tang koopt van 1 euro :) ).

Thanks. Ja ik twijfel ook niet aan de kwaliteit maar zoals bij elk merk vangen ze over de accessoires gewoon hele dikke marges. Ik ga eens rondkijken!
 
Zojuist de Master Touch GBS in Slate Blue besteld voor ?239. Goedkoper was ie niet te vinden daar veel winkels, zoals de lokale Groenrijk, hem gewoon voor ?100 meer hebben staan.

Heb al veel research gedaan (filmpjes op YouTube en info hier op t forum) dus ben erg benieuwd hoe het me zal afgaan. Heb er in iedergeval heel veel zin in! :D
 
Nice, mooi dealtje ;)
 
SilverFox zei:
Nice, mooi dealtje ;)

Ja ik las van eerdere berichten hier in het na/voorjaar dat men hem voor 219 of soms 200 hebben gekocht. Dan vind ik nu midden in het BBQ seizoen 239 erg mooi prijsje!
 
dromer1967 zei:
Het Weberspul is ongetwijfeld goed. Maar naar mijn mening toch zwaar overpriced.

Ik zou zeggen ga naar een tuincentrum of bouwmarkt of de Blokker en zoek daar gewoon wat bbq gereedschap voor 5 of 10 euro.  Of bestel online bij fonq of zo. Het scheelt je zeker de helft en de kwaliteit is dan echt niet minder (vooropgesteld dat je geen tang koopt van 1 euro :) ).

Normaal gesproken is Weber inderdaad overpriced, nu vind ik 35 euro voor tang en spatel niet eens zo duur.
Er zijn in tuincentra vaak goede alternatieven, maar mijn degelijke tuincentrum spatel was ook al 15 euro, een tang van 10 euro (Napoleon, tongue) zit ik op 25 euro, tsja is wel 10 euro goedkoper, is weer bijna een halve varkensnek ;)

BBQ gereedschap bij Blokker is over het algemeen nix.
 
Weber gereedschap is gewoon echt goed en met dit type tang kan je gewoon veel doen. Je rooster optillen, met spatel erbij zelfs verleggen, door de gebogen greep pakt hij ook alles vast en glipt het er niet tussenuit, dit gebeurt vaak met vlakke tangen. En 35eu met 20% korting is gewoon goed betaalbaar voor goede kwaliteit

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
denman1710 zei:
Weber gereedschap is gewoon echt goed en met dit type tang kan je gewoon veel doen. Je rooster optillen, met spatel erbij zelfs verleggen, door de gebogen greep pakt hij ook alles vast en glipt het er niet tussenuit, dit gebeurt vaak met vlakke tangen. En 35eu met 20% korting is gewoon goed betaalbaar voor goede kwaliteit

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Bedankt voor de feedback!
 
Sta nu voor de keuze om een barbecue aan te schaffen, wat heeft jou doen besluiten om voor de master touch te kiezen en niet voor bijvoorbeeld een outdoorchef?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan