BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe bbq verslaafde

 
 

Daniel_Mono

Sprokkelaar
Berichten
36
Hallo iedereen,

Mijn naam is Daniel en ik kom uit Brabant en hoop hier veel te kunnen leren van jullie!

Afgelopen maanden heeft mijn bbq gevoel een enorme spurt genomen. Voorheen deed ik wel eens iets op een wegwerp bbq en later op een soort van tafelmodel met een ventilator. Maar echt plezier had ik er niet in. Totdat het tafelmodel niet meer goed werkte en ik op zoek moest naar iets anders.

Mijn vrouw gaf aan dat ze eigenlijk wel eens zo'n ei bbq wilde. Toen hebben we een heel kleine Patton gekocht. De eerste keer wat typische dingetjes erop zoals worstjes en spiesjes etc. Tot mijn verbazing vond ik dit toch echt al veel leuker en smaakvoller.

Toen ben ik mij meer gaan inlezen wat je allemaal kunt in een kamado. Een wereld ging voor mij open !! Toen eens begonnen met pulled chicken te maken zoals gezien op het YouTube kanaal van Noskos. Maar dan wel in het klein😀 Wat lekker zeg. Toen redelijk wat kleine dingen geprobeerd wat allemaal heel lekker was. Toen ook een hele kip gekocht voor een beercan chicken.... Oeps bbq te klein 😂😂. De kip paste er niet in. Tijd voor een grotere??

Na toch een tijdje zoeken naar verschillende modellen hebben we toch de knoop doorgehakt. We wilde eerst een medium maar met het gevoel dat dat toch weer te klein zou worden is de keuze gevallen op een Monolith Pro 2.0

IMG_20210823_173614.jpg


Ik heb inmiddels een beercan chicken gemaakt en spareribs, beide die echt heerlijk waren. Wat een fantastisch apparaat en hobby!!!

PS de foto is net gemaakt terwijl mijn eerste pulled pork in de maak is. Ben benieuwd.

Groetjes Daniel
 
Laatst bewerkt:
Welkom Daniel! Succes met de gerechten. Aan het materiaal kan het niet liggen. Zo’n Monolith is echt een fraaie kamado.
 
Ja het werkt echt geweldig, al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik nog even moet oefenen met de temperaturen. Vooral vergeleken met dat kleine kamadotje die ik heb. Maar hij is veel temperatuur vaster en ik moet leren om de deksel meer dicht te laten en niet te vaak te kijken 😀
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Mooie machine veel plezier.
Lijkt erop dat je de "ideale echtgenote" getroffen hebt

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dag Daniel, welkom
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom Daniel. Mooi stuk geweld in de achtertuin. We zijn allen benieuwd naar je maaksels!
 
Wat temperatuur op Kamado kan ik Smoking Dad BBQ op youtube wel aanraden. Hij heeft filmpjes over temperatuur. Hij doet het allemaal op een Kamado Joe, maar principe blijft het zelfde voor vrijwel iedere Kamado style bbq.
 
Welkom bij de club. Ja het is een mooi zwart monster. Lijkt veel op de mijne.
 
Terug
Bovenaan Onderaan