BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe bbq er

G

gkjw1983

Gast
Goedemiddag allen,
Vorige week was het dan zo ver. Na jaren te hebben gezondigd op gas en briketten heb ik de knoop door gehakt.
Een nieuwe Auplex lange black aangeschaft voor 499. Aangezien ik niet dagelijks bbq vond ik dit een mooie prijs.
cbc43be2c98f09e077e5094dcee74ef1.jpg

Alles keurig verpakt met goeie handleiding erbij. Samen met mijn zoon de zaak in elkaar gezet. Wat mij als eerste opvalt is dat het allemaal degelijk materiaal is en ik enigzins blij verrast was. Enige wat me opviel was dat er hele kleine haarscheurtjes in het keramiek zitten. Moet of kan ik hier wat mee bij de dealer?geen onoverkomelijk iets voor mij.
174a90e01c9b1e3f494422211781f72c.jpg

Gisteren de allereerste keer gebruiken en low slow spareribs gemaakt. Duurde een paar uur maar dit was prima om te testen. Temperatuur was goed te regelen en gerecht was boterzacht. 
Voor mij dus een prima eerste indruk. Ik ben nieuw hier en zal zeker veel van jullie tips meenemen en een hoop gerechten gaan pikken. Als ik wat uitprobeer ga ik t uiteraard delen. Komende tijd ga ik veel met noordzee producten aan de gang! I'll keep you posted!
Grtz
9bba2289d40b84d330dedde36eb5d0d7.jpg



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Ribs zien er goed uit! En waarom deze BBQ en niet een Big Green Egg bijv?
 
dbreuning zei:
Ribs zien er goed uit! En waarom deze BBQ en niet een Big Green Egg bijv?
Heb lang zitten twijfelen maar ik ben een hobby bbq'er. Met alle attributen erbij die ik wou ben ik nu 586 kwijt (499 voor de bbq). Ik snap dat BGE meer kwaliteit heeft waar je uiteraard voor betaald maar voor mijn doeleinden vermoed ik dat ik hier ook veel plezier aan ga beleven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Heb je er ook een  platesetter / deflector plate bij gehaald?
Ik denk niet dat die haarscheurtje erg zijn, volgens mij krijg je die sowieso wel na een paar keer bakken. Craquelle ofzo ;)
 
gkjw1983 zei:
dbreuning zei:
Ribs zien er goed uit! En waarom deze BBQ en niet een Big Green Egg bijv?
Heb lang zitten twijfelen maar ik ben een hobby bbq'er. Met alle attributen erbij die ik wou ben ik nu 586 kwijt (499 voor de bbq). Ik snap dat BGE meer kwaliteit heeft waar je uiteraard voor betaald maar voor mijn doeleinden vermoed ik dat ik hier ook veel plezier aan ga beleven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hele valide reden  :) Ik zelf ook nog maar een beginner en moet m'n Weber nog ontvangen. Maar vroeg t me gewoon af. Heel veel BBQ-plezier in iedergeval! Gaat vast lukken met zo'n mooi ding.
 
SilverFox zei:
Heb je er ook een  platesetter / deflector plate bij gehaald?
Ik denk niet dat die haarscheurtje erg zijn, volgens mij krijg je die sowieso wel na een paar keer bakken. Craquelle ofzo ;)
Jazeker, heb een platesetter en een pizzasteen erbij gekocht. Volgens diverse fora zijn dat de minimale extra benodigdheden. Heb de platesetter ingepakt met folie zodat deze niet gelijk onder het vet zit dus niet gaat stinken na verloop van tijd. Pizzasteen is volgende week aan de beurt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
dbreuning zei:
gkjw1983 zei:
dbreuning zei:
Ribs zien er goed uit! En waarom deze BBQ en niet een Big Green Egg bijv?
Heb lang zitten twijfelen maar ik ben een hobby bbq'er. Met alle attributen erbij die ik wou ben ik nu 586 kwijt (499 voor de bbq). Ik snap dat BGE meer kwaliteit heeft waar je uiteraard voor betaald maar voor mijn doeleinden vermoed ik dat ik hier ook veel plezier aan ga beleven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Hele valide reden  :) Ik zelf ook nog maar een beginner en moet m'n Weber nog ontvangen. Maar vroeg t me gewoon af. Heel veel BBQ-plezier in iedergeval! Gaat vast lukken met zo'n mooi ding.
Met alle plezier je vraag beantwoord. Heb zelf ook paar jaar weber gehad en heel veel plezier mee gehad! Dus bij deze: veel succes en plezier ermee!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Je kan ook voor een paar euro bij bv de Sligro een RVS dienblad halen en die gebruiken als lekbak voor op de platesetter. Erg handig :)
Platsetter en pizzasteen zijn idd super!
 
SilverFox zei:
Je kan ook voor een paar euro bij bv de Sligro een RVS dienblad halen en die gebruiken als lekbak voor op de platesetter. Erg handig :)
Platsetter en pizzasteen zijn idd super!
Das idd een goeie! Scheelt weer gedoe met  folie en alles. Dank voor de tip!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Graag gedaan!
(Heb hem zelf thuis ook )
 
Welkom hier
 
Terug
Bovenaan Onderaan