Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is een kwestie van veel barbecueën. Je kamado reageert erg traag en na een aantal sessies kun je beter voorspellen wat een aanpassing doet. Hou er ook rekening mee dat als je je vlees erop legt als het keramiek nog niet op temperatuur is helemaal, de temperatuur zal doorschieten zodra het keramiek wel helemaal warm is. Je hebt extra energie in dat opwarmen gestopt dat dan opeens over is en dus zal de temperatuur stijgen.Bedankt voor alle reacties. Afgelopen zaterdag, zondag en maandag de bbq gebruikt. Iedere keer eerst volgens gebruiksaanwijzing ingebrand. Daarna gebruikt en niet boven de 200 graden gekomen.
Zaterdag gewoon wat bbq vlees zoals sate, kipburgers en kip erop gedaan. Bekijk bijlage 75797
Zondag flammkuchen gemaakt in de pizzaoven accessoire.
Bekijk bijlage 75798Bekijk bijlage 75799
En gisteren de pulled pork.
Na een nacht intrekken (zowel geïnjecteerd als een rub)
Bekijk bijlage 75804
Na de volledige bereiding inclusief rusten.
Bekijk bijlage 75803
Nu ziet het eruit als pulled pork.
Bekijk bijlage 75801
Met zelf gemaakte coleslaw volgens Noskos recept.
Bekijk bijlage 75802
Duurde wel wat langer dan verwacht. Was in totaal 10 uur bezig. Maar de tweede keer zal wat sneller gaan en beter voorbereid.
Resultaat van alle 3 de dagen was boven verwachting en erg lekker. Kan alleen nog maar beter worden.
Ik had met de pulled pork wel een uitdaging om de temperatuur van de Bastard stabiel te houden. Ik heb een Thermoworks Smoke gebruikt. Regelmatig heb ik de lucht toevoer moeten aanpassen. Minimale aanpassing zonde voor een langzame toename of afname van de temperatuur. Ik probeerde de temperatuur op 121 graden te houden maar bij de 126 graden een aanpassing gedaan en dan weer bij de 111 graden en dat regelmatig heen en weer. Ging langzaam dus liep iedere 20 minuten naar de bbq denk ik.
Dus bij deze een vraag aan jullie, is het mogelijk om de temperatuur stabiel te houden, zo ja hoe doe ik dat?