BasBQ
Beef en Steak

Nieuw op het forum

Lugtkasteel

Tondelzoeker
Berichten
7
Hallo BBQ-ers,

Vandaag aangemeld op dit forum. Al lange tijd expert ( dat denk ik dan van mijzelf :) ) op BBQ-en op een gas BBQ. Slow-cooken vind ik
het allermooiste om te doen. Een mooi stuk vlees dat van het bot afvalt.

Nu ga ik voor een Kamado en wel de Kamado Joe Classic 2. In de tuin heb ik zojuist een aparte overkapping gebouwd voor deze Kamado.
Nu wil ik eerst nog een tafel bouwen van douglas hout voor deze rooie Joe.
Als iemand tips heeft voor de aankoop van de Joe en tips voor de bouw van deze tafel graag!
De tafel mag maximaal 120cm breed worden en niet al te diep . Ik dacht aan 75 cm max. 80.
Misschien heeft iemand wel een bouwtekening voorhanden!

Joe-tjes!

Lugtkasteel
 
Welkom!

Als je een beetje handig met Google bent, heb je zo de maten van een classic 2 gevonden.
Dan is het een koud kunstje om een meubel te bedenken waar jij helemaal gelukkig van wordt.

75/80 cm diep ga je ivm het openen van het deksel wel nodig hebben. (anders komt de topvent tegen de muur aan)
 
Welkom
 
Hé lugtkasteel,

Allereerst welkom natuurlijk ook al ben ik ook pas 1 dag lid van de club!!

Ik heb wel het 1 en ander aan meubel tekeningen voor je… stuur maar een prive berichtje.

Gr Bas
 
Welkom bij het genootschap
 
Welkom Lugtkasteel
Veel plezier met het maken van je meubel en nadien veel BBQ-plezier
 
Welkom en veel plezier. Succes met je bouwplan.
 
Welkom bij het genootschap

Zelf tevreden 👍🏻👍🏻
 
Zo , even een update. Na diverse tips en zelfs bouwtekeningen die ik toegestuurd heb gekregen (thanks!) zelf aan de slag gegaan. Ik heb via dit forum foto's bekeken van andere voorbeelden van tafels voor de kamado Joe.
Via deze foto's zelf tekeningen en berekeningen gemaakt omdat ik mijn tafel niet groter wilde hebben dan 120 x 80.
Zoeken naar geschikt Douglas hout was nog een dingetje. Vooral ook omdat ik terwijl ik bezig was zag dat het hout schrikbarend steeg in prijs.
Hier alvast een eerste foto van het begin.

IMG_20220211_095608.jpg
 
Bedankt. Zelf had ik nog nooit zoiets groots zelf gemaakt. Twijfelde of ik een zaagmachine moest aanschaffen.

IMG_20220214_132359.jpg


IMG_20220214_173821.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan