BasBQ
Beef en Steak

Nieuw op het forum

Majonaise

Tondelzoeker
Berichten
11
Wat fijn dat dit forum er is en ik hoop veel van jullie te kunnen leren en ik zal graag mijn ervaringen en vragen met jullie delen.

mijn naam is Jorgen. Majonaise is een samentrekking van de namen van mij en mijn gezin. Vandaar. Het staat ook voor onze liefhebberij: fijn eten en drinken. Ik heb mijn lief leren kennen op de hotelschool 26 jaar geleden en ondanks dat we niet meer in de horeca werken blijven we graag koken en praten we ook graag veover eten en drinken.

In maart 2018 heb ik mij een charleston offset smoker van de gamma kado gedaan. Barbecueën vind ik geweldig en dit was next level voor mij. Het sprak mij meer aan dan de Kamado. Na twee jaar oefenen en experimenteren besloot ik in maart 2020 een fatsoenlijke offset smoker aan te schaffen. 6mm Duits buizenstaal; 300kg massa. Deze 14” Oklahoma smoker heeft ook een staand cookingchamber waar eventueel een spit in kan.

Op dit moment ben ik aan het experimenteren met warm en koud roken. Ik sta niet overdekt dus blijf afhankelijk van droog weer en dus kan ik nu minder naar buiten dan ik zou willen.

Naast de offset smoker heb ik nog een Boretti Terzo voor het directe grillen of in klein comité snel te kunnen barbecueën. Want de Oklahoma op stoken kost iets meer tijd. De Terzo heeft mij nog niet teleurgesteld. Ik kan hem iedereen aanraden. Er zitten prima gietijzer roosters in en de airflow regeling werkt heel goed. Het ding is een soort van draagbaar en in hoogte verstelbaar.

Dank dat ik lid mag zijn van het barbecue genootschap. Ik wens iedereen succes en veel plezier.

Hartelijke groeten, Jorgen

EFA1B35B-C45A-4837-AF83-00A25BF8AC87.jpeg


9E4AB202-503A-4C73-9A21-28EB0EC6CBA8.jpeg


082CE6DB-BFDF-401B-91BD-3B570DE06CB8.jpeg


71740055-64D6-4E20-9126-D6B50A5FD408.jpeg


205A2F71-9513-43F2-B6FA-7B939DDEBBC0.jpeg


A636F63C-9F2D-4337-96D0-388143CB611E.jpeg
 
Jörgen. Welkom.
Mooie smoker.
 
Jorgen, welkom op het Genootschap. Staat een mooie smoker bij je in de tuin.
 
welkom hier
prachtige smoker heb je daar
 
Hoi Jorgen,
welkom bij het Genootschap, degelijke offset heb je daar staan.
De Terzo van Boretti is inderdaad een leuk ding, en in tegenstelling tot zijn grotere broers de Fratello en Barilo is het lucht/zuurstofmanagement van deze BBQ wel in orde, de aanzuig luchtgaten zitten onder het kolenrooster in plaats van erboven.
 
Welkom Jorgen en veel plezier.
 
Welkom bij het genootschap
Laat de foto’s maar komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan