BasBQ
Beef en Steak

Nieuw molentje binnen

 
 

Youp

Sprokkelaar
Berichten
28
Vandaag via Vuur&Rook mijn nieuwe Porkert ontvangen. Humor trouwens de sticker op het pakket!

ac4897272e1a97382d49947a8f12118f.jpg


Uiteraard meteen uitgepakt en gebruikt. De lamsburger van Raichlen?s burgers was het plan. Even langs de plaatselijke Turk voor wat lam en rund (half/half) en in de molen.

0eeeb7179c93000deb07338b85995172.jpg


Daarna op het vuur. Het was heerlijk! Viel me op dat de burgers hun maat hielden. Zo tof om te weten wat je eet. Aanrader zo?n vleesmolen!

e10c08ffb5076147a5e831990c97608a.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooi ding, zo'n porkert. Moet ik mij ook eens in gaan verdiepen.
 
Humor hebben ze daar wel...
Mooie spullen ook!
Veel plezier!
 
Mooie aanschaf. Ga je plezier van hebben
 
Gaaf! Mooi gereedschap en zo te zien ook mooi vlees van de Turk.
 
Zeer goede keuze, een Porkert is for life, sterker nog: die gaat jou overleven.
Voor anderen die een vleesmolen willen kopen kan ik 1 advies geven, ga voor zo'n degelijke als de Porkert, niet alleen omdat hij praktisch onverwoestbaar is (mits goed onderhouden) maar de Porkert werkt met het ENTERPRISE systeem.
Het Enterprise systeem is een genormaliseerd systeem, dat betekent dat je alle snijonderdelen die het Enterprise systeem volgen op jouw molen passen zoals platen en messen.
Aanduiding: Grootte 5 Enterprise, Grootte 8 Enterprise, Grootte: 10/12 Enterprise, Grootte 22 Enterprise en Grootte 32 Enterprise
Ikzelf heb een elektrische molen besteld, daar ben ik best wel even naar op zoek geweest.(komt als het goed is morgen binnen)
Ik maal niet alleen gehakt maar hoofdzakelijk konijn, eend, kwartel en patrijs met bot en al voor onze Knuffeltijgers, dus heb ik een krachtige machine nodig.
Ik heb er 1 in Duitsland gevonden van de firma Beeketal een ENTERPRISE molen maat 10/12 met een vermogen van 735 Watt, ze hebben ook nog 1 maat kleiner (8) en 1 maat groter (22), allen Enterprise, en 1 maat (22) in Enterprise of Unger, die laatste komt ook regelmatig voor.

Vuur en Rook verkoopt onderdelen van zowel Enterprise als Unger
 
Ik heb vorig jaar een porkert 10 op eBay gescoord voor ?10,- (verzend kosten waren duurder )
Ik heb er ook erg veel plezier van
 
Ik ben ook bezig met mijn 2e hands porkert. Echter maalde hij het vlees erg slecht. Vandaag dus een nieuw mes en plaat opgehaald bij vuur en rook. Nu gaat hij top en maalt hij zo 3kg er door heen.

Alleen na het malen zag ik een beetje slijpsel in het vlees zitten. Volgens mij komt dit van het nieuwe mes en plaat, deze schuurde op het begin tegen elkaar aan. Weet iemand of dit kwaad kan?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

 
Yaroon zei:
Ik ben ook bezig met mijn 2e hands porkert. Echter maalde hij het vlees erg slecht. Vandaag dus een nieuw mes en plaat opgehaald bij vuur en rook. Nu gaat hij top en maalt hij zo 3kg er door heen.

Alleen na het malen zag ik een beetje slijpsel in het vlees zitten. Volgens mij komt dit van het nieuwe mes en plaat, deze schuurde op het begin tegen elkaar aan. Weet iemand of dit kwaad kan?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Kan in principe geen kwaad maar het hoort niet, het kan wel de smaak van het vlees be?nvloeden, ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid slijpsel.
Heb je mes en schijf wel eerst goed gewassen voor het eerste gebruik?
Ik vermoed dat de gaten in de platen op een CNC machine gefreesd worden, frezen geeft nogal wat slijpsel wat na fabricage kan achterblijven.
 
Oh ok super! Heb de plaay even omgespoeld maar niet goed. Zal het volgende sessie even in de gaten houden. bedankt voor je antwoord.

Btw. Vandaag ook de worstbijbel gekocht. Wat een mooi boek is dat zeg.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan