Beef en Steak

Nieuw lid, even voorstellen

plhsnt

Tondelzoeker
Hoi, ik ben Paul, en bijna een halve eeuw oud...

Na jaren fanatiek met kolen geBBQt te hebben (Weber), ben ik zo'n 8 jaar geleden overgestapt op gas (ook weer Weber).
En voor op de boot hebben we een Cobb...

Nu is de gasBBQ een beetje aan het eind van zijn latijn (flavorizer staven hebben gaten, de branders zijn niet meer top, de ontsteking werkt niet meer), dus het gaat weer kriebelen.

Maar wat te doen? Een nieuwe gasBBQ? Het probleem is dat we die weliswaar heel veel gebruiken, maar dat de uitdaging er ook een beetje vanaf is.

Of een Kamado voor het onthaasten en genieten van echt lekker eten? Maar dan wordt het helemaal lastig... Welk merk, welke maat, etc. Is een Green Egg beter dan een Kamado Joe en is een Bastard beter dan een Grill Guru? Volstaat een maatje compact of moet je toch echt een large hebben? Ga ik voor nieuw of tweedehands?

En is het wat om alleen een Kamado te hebben? Ik heb gelezen dat deze best snel aan kunnen, maar de lol is slow cooking, dus even snel een stukje vlees erop is geen goed plan?
Of moet ik voor het gemak een nieuwe gasBBQ aanschaffen (lekker snel en gemakkelijk) en een klein Kamadootje erbij nemen (maat small)?

Genoeg redenen dus voor een lekkere zoektocht. En vandaar mijn aanmelding op dit forum. Ik heb er al heel wat informatie afgehaald, en ik verwacht nog meer goede info te kunnen vinden.

Welkom Paul,

Neem een mooie Kamado Large in de prijs klasse die jou past.
Low en slow is idd de lol, maar even snel een stukje vlees gaat ook prima hoor.
Mijns inziens is de Kamado een grote alles kunner.
Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid een Grill Guru Classic Large.
Succes met het nemen van een beslissing.

Groetjes, Rick.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Hallo Paul.

Hartelijk welkom bij ons genootschap.
Je vind hier i.d.d. heel veel info en meningen over allerlei soorten en merken bbq's.
De aanschaf van een nieuwe bbq is niet zo eenvoudig als het op het eerste gezicht lijkt.
En als je naar het advies van de verkopers luistert dan is elk product dat zij verkopen prima geschikt voor jou bbq behoefte.
Daar heb je dus niet zo veel aan.
Je hebt er zelf al goed over nagedacht lees ik en het zijn iid de punten die je goed moet overwegen.

Een paar overbodige tips wellicht.

Denk er goed over na wat je met de bbq wilt bereiden.
En hoeveel gebruik je er van denkt te gaan maken.
Voor hoeveel personen ga je hem gebruiken
Koop zeker geen bbq met een te gering rooster oppervlak. (eigen ervaring :D)
Hoeveel plaats je er voor hebt en plaats je hem onder een afdak?
Een zware kamado steeds weer in je schuurtje zetten valt niet ook mee.
Ga voor een goed bekend merk met een goede service en garantie regeling.
En niet geheel onbelangrijk is natuurlijk je budget.

Waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar ;) .

Veel lees plezier op het forum en maak vooral gebruik van de zoek functie als je wat wilt weten. 3de van links boven in de boven balk.

Grts,  Hans.

Welkom Paul

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Welkom Paul. Ik kan enkel beamen wat hans zegt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

Van harte welkom bij het Genootschap!

Paul, welkom bij de club.

Keuzes genoeg in de kamado?s. Grote verschil behalve prijs is eigenlijk de bewezen levensduur cq garantie. Die is bij Primo en BGE gewoon heel goed.
Bij de meeste auplexen is dat gewoon afwachten, vooral ook oude importeur er straks nog is.
Bij mij staat een Large BGE, de ideale maat in mijn ogen.
Moest ik vandaag een vervanger kopen, zou het een kamado Joe worden, dit vanwege het veer systeem waardoor hij extreem licht is om te openen, de kachelband om de deksel af te sluiten en het modulaire systeem van de kolenmand. Minder vind ik het handvat maar daar zou ik een houten handvat van maken.

Succes met je keuze.

Btw flavorizer bars met gaten? Zou ik een foto van maken en naar Weber sturen, zou niet moeten kunnen.

Hoi Paul, welkom bij het Genootschap.

Frits een dikke +1

Dank allemaal voor het warme welkom.

Ik heb gisteren gekozen voor de Bastard Large. Ik heb ook over de Grill Guru getwijfeld, maar uiteindelijk gekozen voor net een beetje meer zekerheid. De Kamado Joe en BGE vind ik inderdaad nog mooier, maar de prijzen daarvan zijn boven wat ik nog comfortabel vind.

Ik hoop binnenkort mijn ervaringen te kunnen posten, vragen te stellen en anderszins bij te dragen in het forum.

Welkom en veel plezier met je bastard!

plhsnt zei:
Dank allemaal voor het warme welkom.

Ik heb gisteren gekozen voor de Bastard Large. Ik heb ook over de Grill Guru getwijfeld, maar uiteindelijk gekozen voor net een beetje meer zekerheid. De Kamado Joe en BGE vind ik inderdaad nog mooier, maar de prijzen daarvan zijn boven wat ik nog comfortabel vind.

Ik hoop binnenkort mijn ervaringen te kunnen posten, vragen te stellen en anderszins bij te dragen in het forum.
Gefeliciteerd met jouw mooie nieuwe Q
Zelf heb ik wel gekozen voor de GrillGuru.
De KamadoJoe 2 vind ik het mooist maar is toch aanzienlijk duurder.
Big Green Egg heeft me nooit zo getrokken, ik vind ze echt te duur en voor al dat geld ook nog eens niet zo compleet.
Moet er bij zeggen dat ik mijn GrillGuru wel erg scherp had waardoor de keuze extra makkelijk werd.

Heel veel bbq plezier!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan