BasBQ
Beef en Steak

Nieuw ikea pannenrek

 
 
 

Derooie

Stoker
Berichten
262
Hoi,

Als tip kreeg ik laatst, denk van iemand hier, als ribrack het pannenrek van de ikea te halen. Dus mijn vriendin was zo lief deze te halen.

Was vandaag niet echt nodig want had maar 1 sparerib, maar toch 3 stukken gesneden en in rekje gedaan. Dat functioneerde prima.

Had bij slager iberico spareribs gehaald. Wilde eigenlijk gewone maar die had hij alleen voorgekookt op voorraad vandaag.

Heb nu meerdere keren iberico vlees geprobeerd (en niet alleen spareribs) en is blijkbaar niet echt mijn ding. Ook vandaag weer. Allereerst was het raktisch onmogelijk vliesje goed te verwijderen, wat een karwei. Normaal krijg ik dit best soepel voor elkaar.

Ook viel me een erg sterke geur op bij het openen van de vacuum verpakking. Als ik niet beter wist zou ik ht een vislucht hebben genoemd. Dit kan niet echt kloppen lijkt me. Van vorige keren staat me deze geur niet bij namelijk.

Heb ze ontdaan van vlies, schoongespoeld en drooggedept. Daarna alleen beetje peper en zout en op de bbq. Dit keer 2uur op 150 graden. Had geen tijd voor 3-2-1 methode.

De grootste teleurstelling kwam toen we gingen eten. Er zat echt praktisch geen vlees aan. De smaak was prima, maar heel weinig vlees, echt heel weinig. Zal ik mijn slager wel even op attenderen. Als hij hiervan op de hoogte is, was een waarschuwing wel prettig geweest.

Gelukkig hadden we ook twee stukjes biefstuk gekocht. En hiermee mijn grill rooster ingewijd ;) De biefstukjes waren van het irish hereford rund. Alleen klein beetje olie, zout en peper opgedaan en op de grill. Wauw! we eten vaak biefstuken blijft gewoon lekker. En nu ook nog met lekkere grillmarks (tenminste vond ik zelf)

Hieronder paar fototjes, van zowel ribs als biefstuk.

image_zps00deb08b.jpg


image_zpsb4f1a772.jpg


image_zps85ddaa54.jpg


image_zps7c26d355.jpg


image_zps0d6becf5.jpg
 
Dat zijn inderdaad hele dunne ribjes zeg, zonde :(
 
Derooie zei:
Ook viel me een erg sterke geur op bij het openen van de vacuum verpakking. Als ik niet beter wist zou ik ht een vislucht hebben genoemd. Dit kan niet echt kloppen lijkt me. Van vorige keren staat me deze geur niet bij namelijk.

Dit klopt inderdaad niet. Dan zijn ze niet goed. Vlees kan een luchtje hebben door in het vacu?m te zitten, maar dat moet er bij t afspoelen en even laten liggen vanaf gaan. Zo niet dan is het niet meer goed. Vaak wordt de lucht ook erger als je het even laat liggen. Zo heb ik ooit 15 kg spareribs weg moeten gooien met pijn in m'n hart. Gelukkig kreeg ik van de betreffende slager gratis nieuwe. En drie weken geleden had ik het ook met de verse ribs van de makro. Ook zonder problemen geruild en een tegoedbon van ?5,- Yeah!

Als je het in de toekomst weer ruikt weet je dat je terug moet :)

 
Zonde van de ribs. Hier is toch echt een voorkeur voor de vlezige (buik)ribs.

Mooi biefstukje overigens!
 
Gerard +1

Volgens mijn slager kan gevacumeerd vlees wel eens wat melkzuur ontwikkelen, waardoor het ietwat zurig ruikt als je het uitpakt, maar dat moet inderdaad bij het op kamertemperatuur komen verdwijnen.
Maar als ze echt niet helemaal goed meer waren is het misschien nog een geluk dat er niet zoveel vlees aan zat...
 
@gerard, was er al bang voor. smaakte opzich wl goed, maar die geur. Gelukkig heb ik goede relatie met slager. Gaat vast helemaal goedkomen.

@teddo, dank je (voor biefstuk deel dan)
 
El Fumarole zei:
Gerard +1

Volgens mijn slager kan gevacumeerd vlees wel eens wat melkzuur ontwikkelen, waardoor het ietwat zurig ruikt als je het uitpakt, maar dat moet inderdaad bij het op kamertemperatuur komen verdwijnen.
Maar als ze echt niet helemaal goed meer waren is het misschien nog een geluk dat er niet zoveel vlees aan zat...

Ja ben ik wel met je eens. Geur bleef ook hangen in het huis, ook nadat ik de ribs op bbq had gelegd.
 
Jammer van de rib's :-[ Mooie bieftukjes!! ;)
 
wil ook wel helpen als je de ribs bij het uitpakken uit de vacuum verpakking even een halve minuut in een azijnbad legt (water aangelengd met azijn), daar fris je het vlees als het ware weer mee op, maar als het echt zo stonk, helpt een azijnbad ook niet meer ;)
 
Jammer van die ribs zeg, en Iberico ook nog damn !
Ik spoel de ribs tegenwoordig ook even af met azijn water, je ziet het water gewoon troebel worden. hierna kleuren de ribs wat lekkerder roze.
 
Boldeagle zei:
Jammer van die ribs zeg, en Iberico ook nog damn !
Ik spoel de ribs tegenwoordig ook even af met azijn water, je ziet het water gewoon troebel worden. hierna kleuren de ribs wat lekkerder roze.

kreeg de ribs gelukkig mee voor de prijs van gewone ribs omdat hij deze niet op voorraad had, maar ja idd zonde
 
rekje toch gelukt  top man  ga je veel plezier van hebben  ziet er weer lekker uit.
 
jackm zei:
rekje toch gelukt  top man  ga je veel plezier van hebben  ziet er weer lekker uit.
He Jack,

Ja gelukt. Ik vond ze niet op internet maar vriendin wel en is even voor me langs gereden. Toch vreemd dat ik normaal op internet goed mijn weg weet te vinden maar als het om ikea gaat....

 
Derooie zei:
ChrisMaes zei:
Derooie zei:
Ik vond ze niet op internet maar vriendin wel en is even voor me langs gereden. Toch vreemd dat ik normaal op internet goed mijn weg weet te vinden maar als het om ikea gaat....
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70154800/ ;)

Haha, inderdaad dat is hem. Misschien wil ik als het om Ikea gaat het wel ook helemaal niet vinden. Straks moet ik er ook echt nog eens heen...

Wat ook scheelt, is dat het op de IKEA manier verpakt is ....
Het doosje met alles er in, is niet groter dan een notitieboekje ....

2013-08-09162422.jpg
2013-08-10132320.jpg
 
Laatst kwam ik terug vanuit Itali? door Duitsland. Wij (familie) hadden wel zin in een ijsje met hotdog. Helaas staking dus geen hotdog wel het ijsje, maar goed als je dan toch bij Ikea bent... Samen met mijn dochter op zoek naar de pannenrekjes. Hierna snel afrekenen. Zegt de mannelijke verkoper: Lekker he spareribs, ik gebruikt hem hiervoor jij toch ook?!! Ahahaha, ze weten het dus zelf ook bij Ikea.
 
Terug
Bovenaan Onderaan