BasBQ
Beef en Steak

nieuw hier

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Hallo allemaal,

Ik ben Peter, woon in Berkel en koken is mijn hobby. Al sinds jaar en dag ben ik gek op bbq-en. Omdat ik het standaard bbq-en meer dan zat was ben ik me de laatste tijd meer gaan verdiepen in het Amerikaans Bbq-en. Dankzij de fantastische site bbq-nl.com heb ik als eerste de Sukade van de grill gemaakt. en dat was GEWELDIG (foto's zal ik later plaatsen).
Zaterdag heb ik verjaardagsfeest van mijn zoontje en dan staat er weer Sukade op het menu. Maar ik ga ook Picanha maken. Bij de plaatselijke slager 2 weken geleden de 2 stukken vlees besteld. Zaterdag ga ik ze ophalen.
Ik heb nog een oude Weber One Touch en een Genesis Silver A.


 
Hoi Peter, welkom bij het BBQ Genootschap
 
hoi Peter,
welkom bij dit edele genootschap
 
Van harte welkom bij het Genootschap! En leuk dat je inspiratie vind op mijn blog en daardoor zo enthousiast bent geworden!
 
Peter welkom bij de club.
De site BBQ-nl.com is voor de meeste barbecue-ers in Nederland de eerste stap tot de betere barbecue.
 
Van harte welkom Peter!!
 
Welkom Peter.
Ik weet niet hoeveel picana's jij al hebt gemaakt uiteraard, maar er zit een redelijk verschil in Nederlands grasvlees en Amerikaans grain-fed beef. Dat laatste vlees heeft een mooiere vetverdeling en een redelijk dikke vetlaag die zorgt voor een mooi effect op de BBQ. Door de dooradering is de smaak van het grain-fed spul ook wat beter.
Bij de Hanos in Amsterdam (heb je wel een pas voor nodig) verkopen ze sinds kort ook een Australische grain-fed variant van runderen die iets van 3/4 jaar zijn afgemest met granen. Dat is tamelijk grandioos vlees :)
Voor mij was het destijds ook een verassing hoe goed een stuk sukade van de Q smaakt. Werkvlees rules!
 
El Fumarole zei:
Welkom Peter.
Ik weet niet hoeveel picana's jij al hebt gemaakt uiteraard, maar er zit een redelijk verschil in Nederlands grasvlees en Amerikaans grain-fed beef. Dat laatste vlees heeft een mooiere vetverdeling en een redelijk dikke vetlaag die zorgt voor een mooi effect op de BBQ. Door de dooradering is de smaak van het grain-fed spul ook wat beter.
Bij de Hanos in Amsterdam (heb je wel een pas voor nodig) verkopen ze sinds kort ook een Australische grain-fed variant van runderen die iets van 3/4 jaar zijn afgemest met granen. Dat is tamelijk grandioos vlees :)
Voor mij was het destijds ook een verassing hoe goed een stuk sukade van de Q smaakt. Werkvlees rules!

Beste El Fumarole,

Zaterdag ga ik mijn eerste picanha maken. Mijn slager heeft al 14 dagen een mooi stuk staartstuk met 1 cm vetrand voor me "hangen". Nu maar afwachten hoe het zaterdagavond smaakt. Ik kan niet wachten
 
Van harte welkom peter
 
Terug
Bovenaan Onderaan