BasBQ
Beef en Steak

Nieuw hier

 

DaBigBastard

Vuurmaker
Berichten
59
Hallo,

Zoals meerdere van jullie kom ik vaak op draadjes van dit forum terecht. Tijd om lid te worden, vond ik.

Ooit, lang geleden, begonnen met zo’n kleine tafel bbq voor op m’n balkonnetje. Nu al jaren bezig met een Weber 57 cm. Vaak het wat kleinere werk: wings, ribs, burgers.

Sinds Corona ben ik wat meer bezig met grotere / langere / duurdere projecten: beenham, pulled pork, bavette, picanha, tomahawk, maar laatst ook een lekkere chili con carne in de Dutch oven gemaakt. Dat gaat op zich allemaal prima op de W57, maar onlangs heb ik toch een Bastard Urban Large Complete aangeschaft omdat die toch wat stabieler zijn qua temperatuur en het leven wat dat aan gaat wat makkelijker maakt.

Ik heb er nog niets op gemaakt, vanwege het beroerde weer, maar volgende week wordt hier een kleine overkapping geplaatst, zodat ik daarna ook het hele jaar door aan de slag kan. De bedoeling is dat er ook een keukentje komt te staan, waar zowel de Weber als de Bastard in komen te staan. Dat moet voor de komende jaren wel voldoende zijn om lekkere dingen op te maken.

Mijn streven wordt vooral om naast de geijkte zaken, die ik hiervoor al noemde, meer te experimenteren met allerhande recepten die ik overal en nergens vandaan haal. Ook wil ik koud gaan roken, iets waar best wat meer bij komt kijken dan ik in eerste instantie dacht. Alleen maar leuk, die - voor mij - nieuwe uitdagingen. Ik leer graag en ik denk hier dan ook zeker het nodige op te steken.

Goed, een heel verhaal, maar dan hebben jullie een beetje een idee waar ik mee bezig ben en wat m’n kennisniveau is.

Groeten,

Fred
 
Welkom Frédéric.
 
Welkom Fred! Mooie spullen gaat goed komen!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Welkom!

Mooie vooruitzichten zo.
 
Welkom hier en veel plezier. Genoeg mooie recepten te vinden hier…
 
Welkom bij het genootschap Fred
 
Welkom Fred
 
Dankjewel allemaal voor het hartelijke welkom! Ik ga de komende tijd eens rondkijken tussen alle onderwerpen en ergens na volgend weekend zsm de Bastard inwijden.
 
Welkom Fred.
Een overkapping is inderdaad wel handig en je hebt een mooie combinatie aan barbecues om veel plezier te beleven.
Veel plezier met experimenteren!
 
Fred, welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan