BasBQ
Beef en Steak

Nieuw hier

DaanW

Tondelzoeker
Berichten
2
Hallo Allen,

Om maar met de deur in huis te vallen, ik ben Daan (32) en voor het eerst in het bezit van een huis met tuin. Daarmee komt ook een lang uitgestelde droom van een BBQ om de hoek kijken. In mijn zoektocht naar een mooi beginnersmodel gestrand op een Weber master touch premium, hoewel ook de nieuwe kKmado joe kettle op de short list stond durfde ik dat nog niet helemaal aan / de meerprijs te verantwoorden (Is dat verstandig?!).
Over een week of wat staat de weber in de tuin, is het weertje hopelijk nog net zo lekker en kan ik voor het eerst iets gaan bereiden.
Ik hoop hier veel te leren en tips en tricks op te doen bij mensen met meer ervaring.

Groet,

Daan
 
Welkom. Voor je het weet speelt weer geen rol meer en ben je het hele jaar door lekker bezig.
 
Daan welkom bij de club. Veel plezier met je huis en bbq
 
Welkom Daan.
 
Welkom bij het genootschap

nu lekker in de tuin inlezen en dan zelf aan de gang 👍🏻
 
Dank voor het hartelijke welkom! Eerst maar eens rustig beginnen met iets simpels denk ik zo. Jullie nog tips over wat ik onder simpel kan verstaan en toch al wel valt onder BBQ ipv grillen?
 
Hallo Allen,

Om maar met de deur in huis te vallen, ik ben Daan (32) en voor het eerst in het bezit van een huis met tuin. Daarmee komt ook een lang uitgestelde droom van een BBQ om de hoek kijken. In mijn zoektocht naar een mooi beginnersmodel gestrand op een Weber master touch premium, hoewel ook de nieuwe kKmado joe kettle op de short list stond durfde ik dat nog niet helemaal aan / de meerprijs te verantwoorden (Is dat verstandig?!).
Over een week of wat staat de weber in de tuin, is het weertje hopelijk nog net zo lekker en kan ik voor het eerst iets gaan bereiden.
Ik hoop hier veel te leren en tips en tricks op te doen bij mensen met meer ervaring.

Groet,

Daan
Welkom. Heb hetzelfde "traject" doorlopen. Ook begonnen met een (tweede hands) Weber. Ook om te kijken of het wel "mijn ding"was.
Met een Weber, zeker een 57 cm, kan je eigenlijk alles.
Is een hele goede eerste stap. Meer uitgeven is een persoonlijke keuze.
Als jij en je omgeving echt genieten van de bbq en de momenten er om heen dan staat het aankoop bedrag van een duurdere BBQ in een heel ander perspectief.

Met de Weber heb je alles in huis om lekker te gaan genieten. Veel plezier!
 
Dank voor het hartelijke welkom! Eerst maar eens rustig beginnen met iets simpels denk ik zo. Jullie nog tips over wat ik onder simpel kan verstaan en toch al wel valt onder BBQ ipv grillen?
Zou zelf in het begin niet voor de duurdere stukken vlees gaan en zorg iig dat je een vlees thermometer hebt om de temperatuur van je vlees te checken. Te ver doorgaren doet toch wat afbreuk aan de beleving
Hamburgers en Beercan Chicken zijn betaalbaar en je kan gelijk al lekker aan de slag met direct in direct en je temperatuur regeling.
Succes!
 
Met nog wat asperges en een gepofte aardappel heb je al snel een hele maaltijd gemaakt.
 
Welkom Daan.
Niks mis met een Weber, die Kettle Joe ziet er leuk uit maar heb me er voor de rest ook nog niet over ingelezen.
De duurdere aankoopprijs van dergelijk toestel/kamado moet je ook in perspectief plaatsen tegenover de levensduur van zo'n toestellen en dan valt dat best mee.
Alvast veel BBQ-plezier.
 
Op basis van de huidige rente en de te verwachten afschrijvingstermijn zijn de kosten van BBQ eigenlijk nihil.......
Zo heb ik het mijn vrouw uitgelegd.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Welkom Daan
 
Welkom, sinds kort ook lid van dit geweldige forum.
sinds een week helemaal verkocht aan een kamado😅.
veel plezier hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan