BasBQ
Beef en Steak

Nieuw hier (en in het BBQ spektakel)

Hammers1980

Tondelzoeker
Berichten
2
Goedenavond, mijn naam is Peter, inmiddels veertiger en door die verjaardag in het bezit van een Masterbuilt kamado. Die ik op basis van de ervaringen hier in het najaar heb aangeschaft. Ik ben echt een rookie op dit gebied en nadat ik 'm rond kerst aan heb gehad werd me duidelijk dat het tijd gaat kosten om te leren de temperatuur onder controle te krijgen, maar dat het ook handig is dit niet te leren als het stervenskoud is.

Nu ga ik dus langzaam leren en ik zie hier een hoop kennis voorbij komen.

Daarnaast moet de kamado in een buitenkeuken / houtopslag komen, waarvoor ik hier al een hoop inspiratie op heb gedaan, die je niet naar Fred's bouwtekeningen stuurde.

Voldoende aanleidingen dus om me aan te melden en voor te stellen.
 
Naamgenoot, welkom.
 
Hoi Peter, welkom bij het genootschap!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Ha Peter! Mooi ding he! Qua temperatuur voor de masterbuilt: zorg dat je op tijd de schuiven dicht zet. Maak wat referenties. Bijvoorbeeld onderste schuif 1 vinger, bovenin 25% open. Laat 15 min staan en schrijf je dometemperatuur op. Ik heb als referentie gemaakt toen ik begon:

onderin 1 vinger, boven 25%,50%,75% en 100%.
onderin 2 vingers, boven 25%,50%,75% en 100%
Etc..
 
Welkom Peter, een kamado is een mooi verjaardagscadeau.
Heb me preventief al eentje aangekocht in maart voor mijn 45e verjaardag in augustus :cool:
Het spelen met je schuiven zal je snel in de vingers hebben. (dat is een kwestie van vaak je Q aan te steken en met de algemene tips die je hier kan vinden te finetunen voor jezelf)
Veel plezier met het maken van een meubel.
 
Welkom Peter.
 
Welkom bij het genootschap

‘S winters werkt tie ook hoor maar het word prettiger om nu buiten te staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan