BasBQ
Beef en Steak

Nieuw hier, dus even voorstellen

V

Visje

Gast
Hallo allemaal,

Mijn naam is Marcel, kom uit Strijen, 47 jaar, 2 kinderen.
Ik heb jaren een Barbecook Basic Black gehad. De kinderen worden ouder en vinden het ook steeds leuker.
Omdat ik op de Barbecook eigenlijk alleen kon grillen en ik altijd aan het uitproberen ben met allerlei recepten, wilde ik toch wel eens zo'n zwarte kogel  :)

Vorige week een Weber OTP 57 besteld en dit weekend mijn eerste BCC gemaakt. Was wel even wennen, maar het was smullen.
Dat smaakt naar meer, dus ik zal de komende weken wel aan het experimenteren zijn.

Ik vond hier op het forum hele handige tips, dus zal de komende tijd vooral aan het lezen/leren zijn.  ;)
 
Welkom en veel plezier hier!!!!
 
Hoi Marcel, welkom bij het BBQ Genootschap.
En als je nou een lekker gerecht maakt....en je maakt toevallig wat foto's.....schroom dan niet om ze met ons te delen, daar zijn we gek op!
 
hoi Marcel,
welkom bij dit edele genootschap
 
Marcel, Rookse hier!! :D
 
Hallo Marcel ,welkom hier
 
Van harte welkom hier  :D
 
weet zeker dat je het hier naar je zin gaat krijgen
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie welkomswoorden  :)

Zoals ik al zei heb ik van het weekend mijn eerste BBC gemaakt op de OTP en heb toen natuurlijk ook foto's gemaakt.
Ik zal die ook plaatsen. Misschien dat ik nog tips kan krijgen van jullie :)

Ik ga het hier zeker naar mijn zin krijgen :)
 
dat is een mooi vooruitzicht! Zet de BCC gewassen en gekruid in een lekbak op het kolenrooster met aan beide kanten gloeiende kooltjes met eventueel wat rookhout. Bij een temperatuur van zo'n 180 graden zal je kippetje na een uur een lekker krokant jasje aanhebben.
Succes!
 
Welkom Marcel!
 
[me=SteenErts]wenst de man uit Strijen veel leesplezier; en smulplezier natuurlijk[/me]
 
Noskos vindt het maar raar dat SteenErts in de derde persoon over zichzelf praat...
 
Terug
Bovenaan Onderaan