BasBQ
Beef en Steak

Nieuw en nieuwschierig

Schele_meeuw

Tondelzoeker
Berichten
1
Hallo allemaal!

Ik zal mezelf even voorstellen, mijn naam is Rik, 28 en woont in noord Holland. Ik vind het leuk om met vuur te spelen en met eten bezig te zijn, dus wat dat betreft zit ik hier wel goed denk ik!😁

Wel ben ik gelijk nieuwschierig, op mijn balkonnetje staat nu dat kleine eitje van de lidl en wil graag een upgrade. Met de kleine ruimte en idem grote portemonnee zat ik te denken aan een grill guru compact of een wsm/proq. Wat zijn jullie ervaringen? Is een grill guru compact niet ook te klein?

Bij voorbaat dank!
 
welkom hier
dit soort keuze zal je zelf moeten maken. wat wil je maken? hoeveel personen? budget? hoe groot mag tie zijn?
over het algemeen geldt: het kan niet groot genoeg. ca 57cm diameter is wel aan te raden
een weber kettle kan je hetzelfde mee als een kamado, maar dan veel goedkoper
een kamado is daarbij wel zuiniger met brandstof en over het algemeen wat beter beheersbaar qua temp
maar met wat oefening lukt het ook op een weber kettle
wil je vaak Low & Slow doen, dan is een wsm misschien een wat betere optie, naast je Lidl-ei.
En dan heb je bij de kamado's ook nog eens de keuze uit alle verschillende merken.....
ook zijn er kleinere bbq's waarmee mooie resultaten behaalt kunnen worden, denk aan de WGA of Cobb.

kortom, verdiep jezelf in de verschillende apparaten, kosten, accessoires, en vooral: wat wil jij
ik vergelijk het vaak met het kopen van een auto: zoveel keuze, prijsverschillen, rijstijlen, modellen, etc. etc. Uiteindelijk koop je wat het beste bij jou past.

succes
 
Welkom bij het genootschap

Wat ridevi schrijft, rustig aan verdiepen en inlezen en dan een keuze maken
 
Hoi Rik,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom Rik en veel plezier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan