BasBQ
Beef en Steak

Nieuw en dus voorstellen...

hacontent

Tondelzoeker
Berichten
5
Zo en dan is het tijd om mijzelf eens even voor te stellen...

Ik ben woonachtig in Hilversum, 39 jaar met een zoontje van 3 en een kers verse tweeling(meisje & jongetje)... En samen met mijn vrouwen delen wij het de liefde voor een bourgondische leven. beide hotelschool gedaan, dus daarin vullen wij elkaar mooi aan. Koken is zo ongeveer mijn grootste hobby, en het bepaald bij ons ook best wel het leven. Vrienden zijn altijd erg blij als ze proef konijn of uitgenodigd worden voor een avondje gezellig eten.

In het nieuwe huis ben ik begonnen aan een weber 57cm bbq. En inmiddels een Grill Guru compact. Ik gebruik hem ook meer als vervanging voor het fornuis.
Dan dat ik continue echte BBQ gerechten maak. Qua BBQ zit ik meer aan de wat meer culinaire zeiden van het spectrum ben zelf niet zo'n fan van het gelakte vlees.
Buiten dat moet ik het ook hebben van de wat efficiëntere gerechten op dit moment. Maar het maken van verse worst zoals kipgrill worst en Braadworst lukt prima.

Zo dan kan ik volgens mij nu ook gaan posten over mijn issue. Het zwarte laagje wat na het toevoegen van rookmot op mijn eten verschijnt de laatste tijd.
Wat gaat er mis!!!


Groet Harold
 
Harold, welkom en gefeliciteerd met de tweeling.
 
Welkom :)
 
Harold, welkom. Proficiat met de tweeling.
 
Dank jullie wel! :cool:
Nou als de tweeling dan ook slaapt: Dan meteen maar even voor morgen een Kipburger voorbereiden met zelf gemaakt Shack Sauce...
 
Hoi Harold, welkom bij het Genootschap.
 
Welkom hier bij het genootschap. Ik denk dat je beter wat rookhout kan toevoegen ipv rookmot. Wellicht waait dit toch op en komt dit op je eten terecht. Rookmot wordt over het algemeen in rookovens toegepast bij het koud roken van voedsel. Probeer het eens met wat rookchips of een rookchunk.
 
Welkom bij het genootschap
De Guru krijgt het nog druk om alle monden te voeden als de 2ling ouder is
 
Hehehe, voor 5 personen is ie wat klein misschien. Dus ik zit eigenlijk te kijken naar een Large kamado.
En om die dan in te bouwen in een tafel zodat hij iets kind veiliger de tuin staat.
 
Heb je nog effe de tijd om te oriënteren en bouwen 😉
 
Iets voor volgende zomer... ben nu druk met mijn Duitse worststopper☺️ Wat kan braadworst toch lekker zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan