BasBQ
Beef en Steak

Niet alleen de briketten brandden...

 
 

Wailer

Stoker
Berichten
365
Gisteren de Q aangestoken en nog even de luchtgaten opgezet. Begint het 5 minuten te stinke ... En ik maar denken: de buren weten ook niet wat ze in de fik steken... Gooien echt alles in hun vuurkorf.

Toen kwam er rook uit mn aspan..wat bleek.. Dat plastic bakje was aan het smeulen. Dus met luchtgaten open schuiven wat brandends mee in pakje gegaan...

Maaar ben ik nu zo stom om dat ik dat bakje per ongeluk heb laten zitten? Of hoord dat plastic bakje in de aspan? Wat voor nut heeft dat ding trouwens...?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Als het een Weber bbq betreft is dat plastic bakje om je briketten af te wegen en hoort idd niet in je bbq  :D
 
-Danny- zei:
Als het een Weber bbq betreft is dat plastic bakje om je briketten af te wegen en hoort idd niet in je bbq  :D
Haha. Ben ik toch een slimmerik. Weinig meer te wegen, gatenkaas :)



Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Wailer zei:
-Danny- zei:
Als het een Weber bbq betreft is dat plastic bakje om je briketten af te wegen en hoort idd niet in je bbq  :D
Haha. Ben ik toch een slimmerik. Weinig meer te wegen, gatenkaas :)



Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Ok, ik ga hier niet weer mijn foto plaatsen van mijn eigenhandig in de fik gestoken vlonder, en vertellen hoe ik verkering uitkafferde toen hij zei dat er iets brandde, en dat dat volgens hem niet de bbq was....
 
ach iedereen heeft zo wel eens wat....

* mompelt iets over kolenstarter, bodem die er uitvalt door ouderdom en op blote knietjes danken dat ik dichte schoenen aanhad *
 
=)) =)) =))
Pictures please!!

Nou gebruik ik dat bakje eigenlijk nooit, dus ach....
 
Kan iedereen overkomen..... Maar het overkomt jou :)
 
hahahaha :D:D
 
Ik snap nog steeds niet waarom je zo'n bakje erbij krijgt. Wat is het nut? Als je geen starter hebt dan wil je eigenlijk handmatig een piramide bouwen en heb je dus niks aan een bakje en als je wel een start hebt dan gooi je alles in de starter.
Dat ze het dan zo uit de doos ook in de asbak hebben gegooid vond ik zelf ook wat vreemd en had hem bijna laten zitten totdat ik in de gebruikershandleiding iets las over een afmeetbak...dat kon er dan maar een zijn :)

Is er veel plastic in je as bak gekomen of valt dat wel mee?
 
Ik denk dat de meest voorkomende fail is de thermometer na het low & slow werk vergeten weg te halen en terwijl je het eten staat te serveren jouw bbq qua temperatuur omhoog schiet omdat de kooltjes ineens heel veel zuurstof krijgen.

** ik hou nu wijs mijn mond **
 
Terug
Bovenaan Onderaan