Zo, weer wat weekjes geleden dat ik wat van mij liet horen, kwam even weinig van terecht. April was een drukke maand met Pasen, Koningsdag en mooi weer in de meivakantie (, welke in april is
,) doet ook altijd goeds voor de zaak. Daarnaast was de afgesproken datum voor het te water laten van de boot ook wat optimistisch, wat resulteerde in nog een hoop uurtjes met de epoxy, schuurmachines en verf. Afgelopen woensdag was er nog een kip op het spit in de planning voor de fotowedstrijd, maar ook dat bleek niet haalbaar. In de tussentijd natuurlijk met plezier nog meegelezen en dan krijg je zin om wat te gaan doen en eten. Nu we weer in rustiger vaarwater zijn is het tijd om weer eens wat te maken, want de wind was vanmiddag matig.
Een korte inventarisatie van de vriezer levert een streng ribs op, ruim voldoende voor vandaag. Even in een badje koud water ontdooien en een uur later kunnen we aan de slag.
Ik heb echt even zin in een bak hickory, mijn favoriete rookhout. Even een snel rubje zoals ik dat wel vaker maak:
- 3el spg
- 3el gerookte paprikapoeder
- 1tl chipotle
En natuurlijk Kewpie mayonaise als binder. Niet om een specifieke reden anders dan dat dit altijd in m’n koelkast is
.
KJ opstoken, kan ook wel eens een poetsbeurt gebruiken
.
Twee uurtjes roken, met hickory uiteraard, ruikt alweer goed.
Daarna pakken we hem in met roomboter en bbq-saus. Sweet Baby Rays was weer in de koeling aanwezig. Na een uur en drie kwartier weer uitgepakt en gedurende drie kwartier nog terug in de bbq met nog wat saus.
Botjes kwamen er schoon uit, geschikt om met mes en vork te eten
. Ik had hier echt weer eens zin in
! Zoveel zin zelfs dat ik verzaakt heb om de “En daar heb je het dan …. foto” te maken
.
Oja, en ik heb eindelijk tussendoor nog brisket in de pekel gedaan voor pastrami, later meer!
Een korte inventarisatie van de vriezer levert een streng ribs op, ruim voldoende voor vandaag. Even in een badje koud water ontdooien en een uur later kunnen we aan de slag.
Ik heb echt even zin in een bak hickory, mijn favoriete rookhout. Even een snel rubje zoals ik dat wel vaker maak:
- 3el spg
- 3el gerookte paprikapoeder
- 1tl chipotle
En natuurlijk Kewpie mayonaise als binder. Niet om een specifieke reden anders dan dat dit altijd in m’n koelkast is
KJ opstoken, kan ook wel eens een poetsbeurt gebruiken
Twee uurtjes roken, met hickory uiteraard, ruikt alweer goed.
Daarna pakken we hem in met roomboter en bbq-saus. Sweet Baby Rays was weer in de koeling aanwezig. Na een uur en drie kwartier weer uitgepakt en gedurende drie kwartier nog terug in de bbq met nog wat saus.
Botjes kwamen er schoon uit, geschikt om met mes en vork te eten
Oja, en ik heb eindelijk tussendoor nog brisket in de pekel gedaan voor pastrami, later meer!