BasBQ
Beef en Steak

New year's eve dinner

 

Patrckk

Vuurmaker
Berichten
86
Nu het "gevaarlijke & grote" vuurwerk verboden is kunnen wij ons blij maken met wat grondbloemen en andere cat 1 vuurwerk en wat stevige drank aangezien je toch niet fris hoeft te blijven voor het vuurwerk ;-) Hierdoor was het idee ontstaan om met een select groepje toch nog een gezellig avond te maken en lekker te gaan dineren en uiteraard met de bereiding op de Q.

Nu heb ik met wat vragen gepolst wat de mensen willen eten en nu hoor ik lam en buikspek terug komen en wil ik dit gaan bereiden. Ik heb dan besloten om buikspek in zijn geheel te garen en dit met oosterse smaken. Hiervoor zijn natuurlijk vele recepten te vinden maar ik was benieuwd of mensen hier nog inspiratie hebben voor oosterse buikspek?

De vraag is vooral ook wat serveren we erbij? Gaan we voor rijst of voor little gem en aardappel of kiezen we voor gestoomde broodjes van de toko of een mix? Ik heb eigenlijk geen goed idee wat er naast te serveren.

Gezien lam ook nog wel vaak naar voren kwam ben ik van plan om later de avond een soort borrelplank te maken met bv kippenvleugels, ABT, nacho's en lamsboutjes.
 
Ik heb laatst babi pangang gemaakt volgens een recept van “eten met Nick”. Het recept gaat uit van een oven, maar het kan natuurlijk prima, zo niet beter op de Q. Daar heb ik toen witte rijst en paksoi bij gemaakt. Maar rijst en groente waren maar bijzaak. 😄 Het buikspek was heerlijk.
 
Klinkt goed. Doe je ook bezorgen. .
 
Klinkt goed allemaal. Gaat gezellig worden.
 
Het is wel de bedoeling dat het gezellig gaat worden en dat samen met goed gezelschap en lekker eten & drinken :)

Ik zal voor de buikspek denk ik het recept van bbq-junkie gebruiken als basis. Voor de sides heb ik geen keuze kunnen maken dus denk dat ik het aan de mensen zelf over laat. Ik ga voor little gem + aardappel en gestoomde buns van de toko met een zoet/zuur salade zodat men mooi zelf kan kiezen hoe ze de buikspek gaan eten :)

Wat betreft de lam voor de borrelplank wil ik twee kanten op gaan, ik zit zelf te denken aan iets van een thee kruiden marinade en de basic bekende pezo, look en tijm. Tenzij andere nog suggestie hebben voor lam marinade?
 
Terug
Bovenaan Onderaan