BasBQ
Beef en Steak

Nette Lette 4th run; BCC

 

Mapster

Vuurmaker
Berichten
54
Gisteren voor het eerst beercan chicken bereid op de offset smoker volgens recept Smokey Goodness 1.

3a0bb55e0c06fd0aba3db98612c03105.jpg


97210eca6548626b43354de1d9248ecc.jpg


Kip ge?njecteerd met bier;
743396aced540f4e70ba55c4375556b7.jpg


En vervolgens in de zelfgemaakte rub gezet;
785a5631453c99ec4da0945f4351d009.jpg


Offset goed voorverwarmd met kolen en vervolgens eikenhout erop met kersen chunks voor de smaak;
0c92fcd7ff769e58fa5db87204be8ec5.jpg


45b15d3a1f669728ae450606e226ebae.jpg


En het eindresultaat;
3da1efc5e8df17b43eda37a02e843af1.jpg


Lekker krokante huid met veel smaak door rub en rook. Vlees erg sappig. Kids vonden het geweldig;
d1ab3b23312b7bd92e1e3eb175b0d3e8.jpg


Alles op!
69a7c4c01c95254b14b11496572da82d.jpg


Vandaag staat voor de eerste keer burnt ends op het menu. Erg benieuwd naar.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Ziet er smakelijk uit, wanneer aan tafel? :D
 
Lekker chickies
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!
 
Lekkerrrrr, moet ik ook maar eens snel gaan maken.
 
Ziet er goed uit en wat is die Nette Lette een mooi apparaat! Je hebt er geen houtblokken, maar kolen in gebruikt? Hoeveel houtskool verstook je per uur op die temperatuur?
 
KamadoJor zei:
Ziet er goed uit en wat is die Nette Lette een mooi apparaat! Je hebt er geen houtblokken, maar kolen in gebruikt? Hoeveel houtskool verstook je per uur op die temperatuur?

Kan niet anders zeggen dat ik super blij ben met deze aankoop. Wat een gave bbq, ja het is werken en ja het is niet de makkelijkste manier van BBQ?en maar waarschijnlijk voor mij dus reden te meer om met dit machtige apparaat aan de slag te gaan.

Nee ik stook voornamelijk hout, op dit moment heb ik ovengedroogd eikenhout liggen. Afhankelijk van het gerecht voeg ik daar Chucks aan toe van bijv. Kers of appelhout. Om de pit op te starten gebruik ik wel houtskool; 1 weber firestarter vol houtskool aansteken en leeg kieperen. Daar gaan vervolgens de houtblokken op, na 15 minuten is de pit op temp. Vervolgens verder met alleen houtblokken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ah, zo, ik dacht al, dat lijkt me heel ineffici?nt met houtskool :)
 
Stickertje interesseert me niet zo, veel meer plezier aan het bereiden en proeven!

Altijd verbetering mogelijk; voor de goede kijker heb ik per ongeluk de kip ondersteboven op de houder en bierblik geplaatst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Heeft ie vast niks van gemerkt :D
 
Qua smaak zeker niet. Maar voelde me toch een beetje dom........ redelijk wat afgevloekt om dat ding op de standaard te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mapster zei:
Qua smaak zeker niet. Maar voelde me toch een beetje dom........ redelijk wat afgevloekt om dat ding op de standaard te krijgen
Ik vroeg me al af of er een reden voor was... niet dus  :)
 
Mapster zei:
Qua smaak zeker niet. Maar voelde me toch een beetje dom........ redelijk wat afgevloekt om dat ding op de standaard te krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ook als je het op de goede manier doet gaat dat wel eens lastig. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan