BasBQ
Beef en Steak

Netjes even voorstellen :).

 

renevw

Vuurmaker
Berichten
65
Hallo allen,

Bij deze wil ik mij ook even voorstellen. Mijn naam is Rene van Wingerden, 28 jaar, getrouwd en vader van een dochtertje van 1.
Mijn beroep is IT Engieer (plat gezegd Systeem beheerder :) ), en woon in Franeker.

Ik heb sinds 2 jaar mijn eerste bbq een Weber 47cm. Sinds dien vind ik het erg leuk om hier e.e.a. op uit te proberen en houd ik niet meer zo van dat massale gedoe.

We zijn bij ons thuis de Weber echt als buitenoven gestookt op houtskool gaan gebruiken. Hij gaat ook door de weeks regelmatig aan voor een lekker stukje vlees, kip of vis. Ik ben niet echt een keuken prins, maar ik vind het gewoon leuk om buiten met vuur het eten klaar te maken. Lekker (to the basics) ofzo :p.

Toen ik begon was ik het meest benieuwd naar het indirect bbqen, dit doe ik nu dan ook regelmatig. Vaak met iets minder dan de helft houtskool, de andere helft voor het vlees en soms een schild van alu folie er tussen. Dit brengt soms bij grotere stukken vlees of kip een uitdaging met zich mee.

Inmiddels ben ik fan geworden van het low and slow cooking. Pulled pork en Spareribs zijn mijn favorieten. Omdat ruimte in de Weber een beetje een probleem begon te worden ben ik gaan kijken wat ik echt zou willen. Een BGE zou "DE" q zijn volgens mijn collega's en dat kan ik mij ook heel goed voorstellen maar dat is mij te duur. Zo ben ik mij op internet wat gaan ori?nteren, iets zelf maken leek mij ook erg leuk. Uiteindelijk ben ik gestart met het maken van een smoker, gemaakt van lpg tanks.

Tijdens het ori?nteren ben ik op dit forum terecht gekomen en heb ik een hoop idee?n op gedaan. Daarom vond ik het maar eens tijd om mij te registreren en mijn project te delen.

Groeten,
Rene.

Edit: Link naar project: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11905.new#new
 
Rene welkom bij de club en success met je project.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan