De BCC heb ik al eens geprobeerd met een chicken sitter van de Action, maar die bleek lek te zijn waardoor het nogal een mislukking was. Een nieuwe poging was het nog niet van gekomen. Bij deze is dat opgelost. Kom maar op met die sticker!
Omdat de Bastard toch aanging meteen maar alles erop gedaan en er een echte herfstmaaltijd van gemaakt. Leverde meteen weer mooi wat leerpunten op
Ik heb getwijfeld of het bier wel of niet gekoeld moest zijn: koud bier duurt langer voordat het gaat stomen, maar minimaal het halve blikje moet je leegdrinken, weggooien is drankmisbruik en warm bier... :-&
De ingenieur in mij sloeg aan het rekenen en besloot dat het niet echt uitmaakt of je 100 cc vocht van 15oC of van 4oC aan de kook brengt.
Als eerste ging de gerubde kip erop met een handje rooksnippers
Vervolgens een ovenschaal met rauwe aardappelschijfjes, 250 cc kookroom en geraspte kaas erover.
En ook een schaal met partjes flespompoen, ui en citroen, besprenkeld met olijfolie.
Een uur later was alles gaar
We hebben ervan gesmuld. Dit was zeker voor herhaling vatbaar.
Dan de leerpunten:
[/list]
Omdat de Bastard toch aanging meteen maar alles erop gedaan en er een echte herfstmaaltijd van gemaakt. Leverde meteen weer mooi wat leerpunten op

Ik heb getwijfeld of het bier wel of niet gekoeld moest zijn: koud bier duurt langer voordat het gaat stomen, maar minimaal het halve blikje moet je leegdrinken, weggooien is drankmisbruik en warm bier... :-&
De ingenieur in mij sloeg aan het rekenen en besloot dat het niet echt uitmaakt of je 100 cc vocht van 15oC of van 4oC aan de kook brengt.
Als eerste ging de gerubde kip erop met een handje rooksnippers

Vervolgens een ovenschaal met rauwe aardappelschijfjes, 250 cc kookroom en geraspte kaas erover.
En ook een schaal met partjes flespompoen, ui en citroen, besprenkeld met olijfolie.
Een uur later was alles gaar

We hebben ervan gesmuld. Dit was zeker voor herhaling vatbaar.
Dan de leerpunten:
- In de wintertijd is het vroeg donker.
- Met veel vocht in het eten krijg je de temperatuur niet hoog.
- Glazen ovenschalen worden bruin.
[/list]