BasBQ
Beef en Steak

Naam van de Money Muscle

 
 

Achieltje

Kooltjesharker
Berichten
166
Weet er iemand toevallig hoe de Money muscle "officieel" heet? Ik heb het een paar keer proberen uit te leggen aan onze hoeveslager, maar hij begreep niet helemaal waarover het ging.
Als ik bij hem een schouder vraag, krijg ik ook meestal een stuk dat voor een deel is uitgebeend, waarmee ik bedoel dat het vlees dat op het schouderblad ligt, en waar de Money Muscle dus ook ergens ligt, meestal al is weggesneden. Dus ik zou hem het graag duidelijk kunnen maken, maar ik weet niet goed wat ik hem moet uitleggen.
 
Er is geen naam voor de money muscle...

Hij zit er ook niet altijd :(, maar als hij er is ligt hij recht tegenover het schouderblad

Het is alleen voor wedstrijden interessant, voor normaal gebruik snijd ik hem niet los.
 
Thx, ik had idd de locatie al gevonden ongeveer, maar probleem is dat de schouders die ik krijg, meestal al tot op het schouderblad zijn uitgesneden, het deel waar de money muscle zou moeten zitten, lijkt meestal al weg. Ik kan ook niet goed inschatten hoe een Boston Butt zich bijvoorbeeld verhoudt tot een hele schouder die ik krijg.
Voor een wedstrijd maakt het inderdaad het grootste verschil, ik neem voor het zekere boston butt's mee, maar om te oefenen een volle schouder, weegt meestal zo'n 6.5kg, bone in. Het leek wel leuk om op wedstrijd ook eentje te doen. Voorlopig was dit ons slechtste onderdeel op Ruhrpott, dus er moet iets veranderen.
 
Je krijgt geen aftrek in punten als je geen money muscle in je bakje doet.

Je moet niet teveel aantrekken van de jury punten bij Ruhrpot.
De Jury was daar erg onervaren waardoor er zeer vreemde punten gegeven werden.
 
Frits zei:
De Jury was daar erg onervaren waardoor er zeer vreemde punten gegeven werden.
Off-topic, maar ik vond dat de jury bij Ruhrpott voor de extra worstcategorie toch goed zijn werk heeft gedaan  :D :p
 
DanBras zei:
Frits zei:
De Jury was daar erg onervaren waardoor er zeer vreemde punten gegeven werden.
Off-topic, maar ik vond dat de jury bij Ruhrpott voor de extra worstcategorie toch goed zijn werk heeft gedaan  :D :p

heel goed.
 
Mike v R zei:
DanBras zei:
Frits zei:
De Jury was daar erg onervaren waardoor er zeer vreemde punten gegeven werden.
Off-topic, maar ik vond dat de jury bij Ruhrpott voor de extra worstcategorie toch goed zijn werk heeft gedaan  :D :p

heel goed.

Ik wil me er ook geen zorgen over maken, we hebben daar tegen alle verwachtingen goed gescoord ;-) Dus mss moet ik me wel zorgen maken... We zullen in elk geval tijdens de WEST een objectiever stand van zaken mogen verwachten.
Ik vond het trouwens wel raar van die scores, teams zoals Miss Piggy bleven wel op hun vertrouwde plek hangen.

Maar soit, de money muscle hoeft er idd niet nodig bij, maar ik merk dat we op dat vlak nog moeten een goeie, degelijke box leren indienen, dat is vooral wat me nu bezighoudt. Het experiment met de volledige schouder gaf me trouwens ook niet het gewenste resultaat, behalve een paar prachtige stukjes rond de botten of schouderblad kon ik er ook geen volledig goeie box mee opbouwen. De kroketjes die ik er van heb gemaakt, waren wel lekker, maar dat mag natuurlijk niet ;-)
 
Ik kreeg op de Ruhr pot nog een tip voor het ondekken van de money muscle van Letzq Henry  (wij wisten hem ook niet 123 te vinden)  een andere naam is ook wel tiger muscle. als je dat zegt en je legt de butt op tafel bot van je af, dan zie je hem meteen zitten.

PS  ik vond de jurering van de Ribs ook wel goed op de Ruhrpott  :D
Ook onze kip was gewoon waar we bijna elke keer nog zijn geweest  "rond plaats 11"

Laten we hopen dat ze volgend jaar hun zaakjes beter op orde hebben bij de Ruhrpot, wij geven ze in ieder geval een 2e kans
 
De money muscle zit aan de zijkant/onderkant van de procureur, ook in de Nederlandse snit. Wanneer je de procureur met de doorgezaagde wervels op de tafel leg. 
Het is de kant waar dan geen been zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan