BasBQ
Beef en Steak

Na dik een jaar eindelijk de eerste Pulled Pork

 
 
 

Camillio020

Kooltjesharker
Berichten
101
Sinds ongeveer een jaar ben ik heel gelukkig met mijn Black Bastard BBQ. Maar die Pulled Pork was er nog niet van gekomen.

Afgelopen woensdag, 15 april, 20 graden en volledig zonnig (ik zat mezelf met factor 30 in te smeren en nog verkleurde ik!!)... De procureur lag al twee dagen in de koelkast te wachten tot HET moment...

Mijn keuze was gevallen op het Wedstrijd Pulled Pork recept van Noskos (via http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html)

De rub die ik de avond er voor heb gemaakt, heb ik nog aangevuld met rozemarijn, wat cayenne peper en wat thijm. De procureur heb ik ingespoten met het injectiemengsel van Noskos. Daarna in folie gewikkeld en lekker in de koelkast gelegd.
20150415_000353.jpg
 

Na een nachtje in die koele kast, moest hij er uit.
Wat een beauty...
20150415_102640.jpg



Helaas was ik wat ongeduldig met het aansteken van de BBQ, dus moet het vlees er even af halen om de kolen weer hard te laten gloeien (echt die ongeduldigheid van mij....).

Hierna lag hij lekker:
20150415_103620.jpg


Hierna voorzien van een laklaag
20150415_160613.jpg


En daarna gewoon het resultaat.... ZO ONWIJS lekker, waarom heb ik dit niet eerder gemaakt?!?
20150415_222830.jpg


Qua bbq saus heb ik nu van kant en klaar gebruik gemaakt, maar komend jaar zal ik ook wat home made sauzen posten!!


Mag ik nu een knorrie naast mn tok?
 
Ik denk dat de knor onderweg is! Gefeliciteerd, mooie run!
 
Reminder voor mezelf voor de volgende keer: meer foto's maken!!

En sneller classics gaan bereiden, want dit smaakt ZO goed!!!
 
lekker hoor, lust ik ook wel
 
Ziet er goed uit zeg en een betere dag dan ik gekozen om je eerste Pulled Pork te maken :)
 
Lekker hoor. Ik denk dat die knor wel komt  ;)
 
Gefeliciteerd met je knor
 
Goed bezig! Ik ga zondag hetzelfde doen. Heb je nog left overs? Daar kun je ook leuke gerechten van maken!
 
Ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Bedankt voor de leuke reacties!

Komt weer mooi weer aan, dus weer even wat verzinnen om te maken  :)
 
Elke keer is het weer leuk, gewoon lekker blijven doen hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan