BasBQ
Beef en Steak

My first pulled pork (eindelijk.. maar helaas wel met problemen)

Ik ben inderdaad geen rookie KJ  B-) Dit was mijn eerste pulled pork en niet mijn eerste L&W sessie. Jouw werkwijze had ik gezien op onder andere het youtube kanaal van bbquality. Omdat ik maar 1kg vlees had, vond ik deze methode te riskant omdat ik bang was dat het vlees zonder inpakken gewoon te droog zou worden. En ik denk dat dat ook een re?le zorg was, omdat ik het nu eigenlijk ook al korter had moeten laten liggen tot het inpakken.

Met een stuk van 2kg heb je daar minder last van. Ik ga ook zeker deze methode een keer proberen met een groter stuk.

Overigens 'mis' ik in jouw recept de eindsaus of de glaze. Dat laatste kan ik nog moeilijk beoordelen, maar de eindsaus heeft heel zeker een groot verschil in smaak gegeven. Ik heb namelijk het gepullde vlees eerst zonder geproefd om te kijken hoe dat smaakt. En dan miste ik toch wel wat. Met de eindsaus erbij was het geheel een stukje smaakvoller.
 
Ikzelf vind het wedstrijd recept een heel makkelijk recept, en zeer smaakvol.

De enige extra handeling die je moet doen Is in mijn ogen het inpakken in aluminiumfolie. Het levert daarnaast ook nog een tijdsbesparing op.

De rest heeft betrekking op smaak.
Het injecteren en de eind saus, glaze, etc zorgen voor veel smaak.
En als ik iets klaar maak wil ik wel dat het lekker Is. Alhoewel over smaak niet te twisten valt  :)

Neem volgende keer een stuk van minimaal 2 kilo, volg het recept en hanteer de sat? prikker. Ik kan je nu al zeggen dat je spijt gaat krijgen.
Dat je geen 4 kilo heb gemaakt  :D

Wat je overhoudt lekker verdelen in zakjes en invriezen. Heerlijk in de nasi, zomaar op een broodje, door de spaghetti, in wraps, etc. Etc.
 
@dromer:
Understood!  :)
Voor jou dus niet echt van toepassing.
De keren dat ik PP gemaakt heb met de 'basis' methode hadden mijn gasten uiteenlopende voorkeuren (pittig/geen knoflook/juist niet pittig/etc). Door een basis PP aan te bieden konden de eters zelf varieren met verschillende sauzen naar smaakvoorkeur.

Die harde korst, wellicht dat een langere tijd bij hogere temp de buitenkant iets teveel heeft uitgedroogd.
Ik kan trouwens je foto's niet zien, maar er zijn speciale berenklauwen die het pullen een stuk makkelijker maakt!
 
KJ zei:
Understood!  :)
Voor jou dus niet echt van toepassing.
De keren dat ik PP gemaakt heb met de 'basis' methode hadden mijn gasten uiteenlopende voorkeuren (pittig/geen knoflook/juist niet pittig/etc). Door een basis PP aan te bieden konden de eters zelf varieren met verschillende sauzen naar smaakvoorkeur.

Daar kan ik me iets bij voorstellen. Zeker als je gasten heb die qua smaak totaal anders over eten denken.
Maar dan nog kan je de wedstrijd methode toepassing, maar dan zonder of minder smaakmakers.
 
@ridevi71 Ik lees inderdaad veel over het invriezen, maar ik vraag me af hoe succesvol dat is (wat betreft houdbaarheid) als je niet de beschikking hebt over een vacumeermachine?

@KJ Kan me jouw werkwijze goed voorstellen als je inderdaad veel verschillende eters hebt. Ik kook meestal voor ons tweetjes en dan kan ik het wat meer naar eigen hand zetten :)
De harde korst ga ik volgende inderdaad proberen te verminderen via de tip van Frits: De 'glaze' fase inkorten van 2 naar 1 uur.
En die berenklauwen voor het pullen is een goede tip. Met vorken ging het wat moeizaam. Maar ik wilde niet inversteren voordat ik wist of het wel te eten was  B-)

Zoals ik in mijn startpost zei, heb ik tot dusver nog geen goede ervaringen met spare ribs terwijl iedereen daar ook lyrisch over is.  Daarom ben ik wat voorzichtig met meteen allerlei spullen kopen.
 
Ik heb ook geen vacu?m machine. Als ik een voorraad aanleg gebruik ik altijd van die ziplock zakken.
Vlees of vis erin, rietje er half in, zakje bijna helemaal dicht doen zodat alleen nog net het rietje eruit steekt en dan even aan het rietje zuigen. Vlug zakje dicht en het Is vacu?m verpakt  :)
Werkt perfect. Je kan het zakje ook in een schaal of bak water laten zakken en dan sluiten. Het water drukt dan de lucht eruit.

En ach, als je in de supermarkt vlees koopt doe je het ook zo in de vriezer, zonder vacu?m.

Verder snap ik heel goed dat je niet te veel onnodig wil investeren. Wil ik ook niet. Daarom gebruik ik gewoon 2 vorken. Die klauwen vraag ik wel voor mijn verjaardag aan iemand  :D
Voor pp heb je wel een injectie naald en goede temperatuur meters nodig.
Voor ribben eigenlijk helemaal niets....  (OK dan, beetje aluminiumfolie en appelsap, rub en bbq saus)

Gewoon blijven proberen. Een goed stukje vlees, beetje ervaring en jonge, wat ga je dan genieten  :D
 
Ridevi71 zei:
Ik heb ook geen vacu?m machine. Als ik een voorraad aanleg gebruik ik altijd van die ziplock zakken.
Vlees of vis erin, rietje er half in, zakje bijna helemaal dicht doen zodat alleen nog net het rietje eruit steekt en dan even aan het rietje zuigen. Vlug zakje dicht en het Is vacu?m verpakt  :)
Werkt perfect. Je kan het zakje ook in een schaal of bak water laten zakken en dan sluiten. Het water drukt dan de lucht eruit.

En ach, als je in de supermarkt vlees koopt doe je het ook zo in de vriezer, zonder vacu?m.

Verder snap ik heel goed dat je niet te veel onnodig wil investeren. Wil ik ook niet. Daarom gebruik ik gewoon 2 vorken. Die klauwen vraag ik wel voor mijn verjaardag aan iemand  :D
Voor pp heb je wel een injectie naald en goede temperatuur meters nodig.
Voor ribben eigenlijk helemaal niets....  (OK dan, beetje aluminiumfolie en appelsap, rub en bbq saus)

Gewoon blijven proberen. Een goed stukje vlees, beetje ervaring en jonge, wat ga je dan genieten  :D
Op de online shop van de Lidl zijn ze 25 euro. Zakken kun je in 2 maten kopen. 20 en 28 cm breed.

Vanavond getest met een kaasje.
a24a59a483eb89d7b2f6fe1463128f81.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan