BasBQ
Beef en Steak

My First DIY table- graag tips!

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Ik wil dan toch eens beginnen met mijn eerste tafeltje voor mijn Weber 57 OTP! :)
Het stelt voor de meeste van jullie niets voor maar ik kan amper een spijker in de muur slaan :)....echt...tel daar bij op dat mijn schoonvader zo ongeveer alles kan maken en mijn schoonbroer meubelmaker is...dan is er dus wat druk  :D. Uiteraard kan ik hen vragen en ze bouwen me met alle liefde en plezier een tafel die de komende 10.000 jaar blijft staan maar deze wil ik gewoon "zelf" doen.

Hier zijn de tekeningen die ik het beste grafische programma allertijden heb gemaakt (PowerPoint) :




Ik wil die tafel door middels van haakjes of zo aan de handvaten hangen.
Ik hoop dat het duidelijk is dat die zwarte cirkel de Q zelf is. Die witte ring erom heen is de uitsparing die ik wil gebruiken...hoe groot moet die uitsparing eigenlijk zijn? Een cm of 3?
Alle tips zijn welkom!
Punten waar ik zelf mee zit.

1 - ik wil dat de poten in te klappen zijn zodat ik deze gemakkelijk kan inklappen en wegzetten. Iemand een idee hoe ik dat het best kan doen? Ik was aan het denken aan zo'n mechanisme van zo'n klapbankjes.
2 - hoe kan ik die dwarsbalk (die ik gebruik voor stevigheid - zichtbaar op boven- en zijaanzicht) het beste vastmaken?
3 - wat voor planken kan ik hiervoor gebruiken/ waar moet ik op letten?
4 - zijn de maten goed? 120 lang en 80/81 hoog. Kloppen die verhoudingen een beetje?
5 - In het ontwerp heb ik twee tafeltjes, links en rechts....maar waar laat ik dan het deksel :-/ :-/ :-/ het moet wel super gemakkelijk werken allemaal h?  ;)
6 - wat ben ik allemaal vergeten?

Ik hoor het graag.


PS: ff de titel veranderd geen idee waarom daar My First Page stond  :-O
 
Zou hem niet alleen aan de handvaten ophangen, dat breekt geheid een keer af.
Misschien kan je haakjes maken die in de rand van de ketel vallen.
 
so da's snel Frits.
Daar heb ik ook aan gedacht maar heb je dan niet het probleem dat het deksel niet meer goed sluit?
 
Als ik mee niet vergis is de rand bij de onderste bol naar buiten omgevouwen. Als je dan een haak, hoek of u maakt dan valt de punt in de rand van de BBQ. Mocht de deksel dan niet goed passen kan je het stuk dat van de hoek naar de rand van de BBQ gaat langer maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan